آشنایی با جاذبه های توریستی استانبول و آنتالیا

چمدان ها را ببندید! برای تفریح آنتالیا بهتر است یا استانبول؟ یکی از دلچسب ترین خاطرات زندگی به خاطرات سفر و لذت دیدن شهر های و کشورهای دیگر مربوط می شود. در سال های اخیر سفر ها و تور های خارجی بخش مهمی از برنامه سفرهای ایرانیان را تشکیل داده است. در این میان سفر به کشور ترکیه نقش پر رنگی در ثبت خاطرات و سفرهای ایرانیان ایفا می کند. نزدیکی دو کشور هم از نظر جغرافیایی و هم از نظر فرهنگی یکی از دلایل محبوبیت سفر به ترکیه به شمار می رود. در میان شهرهای مختلف این کشور، دو شهر استانبول و آنتالیا بیشتر از دیگر شهر ها پذیرای مسافران هم از ایران و هم از دیگر نقاط جهان به شمار می رود. اما اینکه چرا این دو شهر مرکز توجه قرار دارند و چرا مسافران دوست دارند به این دو شهر سفر کنند داستان جالبی است. ممکن است برای شما هم این سوال مطرح باشد که برای تفریح آنتالیا بهتر است یا استانبول؟ اگر بخواهیم پاسخ این پرسش را بیابیم بهتر است قبل از هر چیز با امکانات و حال و هوای این دو شهر توریستی در کشور ترکیه بیشتر آشنا شویم. و بعد از آن این سوال را از خودمان بپرسیم که کدام شکل تفریح می تواند خستگی را از تن و روح ما بزداید. به این منظور از شما دعوت می کنیم تا با زرافشان سیر همراه شوید تا در چند سطر آینده سفری داشته باشیم به شهر استانبول و آنتالیا و از جاذبه های گردشگری این دو شهر بیشتر بدانیم. با وب سایت زرافشان سیر همراه باشید.

استانبول شهری از دل تاریخ! جاهای دیدینی استانبول را بشناسیم

بیشتر بخوانید: ارزانترین کشور برای سفر خارجی

استانبول شهری از دل تاریخ! جاهای دیدینی استانبول را بشناسیم

استانبول شهر زیبا و پرجاذبه‌ای است که در آن امکان دیدن مکان‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی فراوانی وجود دارد. برخی از مکان‌های دیدنی مهم استانبول عبارت است از:

  • مسجد بلوعلی: این مسجد یکی از زیباترین مساجد استانبول است و با طراحی خاص و فوق العاده‌ای که دارد، محبوبیت بسیاری در بین گردشگران دارد.
  • پالاتیوم: این ساختمان باستانی، در ساحل بوسفور واقع شده است و معماری خاصی دارد که برای گردشگران جذاب است.
  • بازار بزرگ استانبول: این بازار یکی از بزرگترین بازارهای جهان و مرکز خریدی برای محصولات دستبافت، شیشه‌ای، چرمی و غیره است.
  • موزه ایاصوفیه: این موزه در مرکز شهر واقع شده است و در یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین کلیساهای شهر قرار دارد.
  • قصر توپ‌کاپی: این قصر در شمال استانبول قرار گرفته است و با معماری زیبای خود، جاذبه‌ی بسیاری برای گردشگران است.
  • برج گلاتا: این برج نشانگر بالاترین نقطه شهر استانبول است و از بالای آن می‌توان به شهرنشینی شهر و مناظر زیبای آن نگاه کرد.
  • مسجد سلیمانیه: این مسجد یکی از بزرگ‌ترین مساجد شهر استانبول است و با معماری زیبای خود، جذابیت بسیاری برای گردشگران دارد.
  • جزیره بویوکادا: این جزیره دریایی در بخش آسیایی استانبول قرار دارد و با طبیعت زیبا و مناظر دیدنی خود می تواند یک روز به یادماندنی را برایتان رقم بزند.
  • مسجد سلطان احمد: این مسجد در قلب شهر و در محل بنایی باستانی قرار گرفته است و بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.
  • پل بسفر: این پل در بالای تنگه بسفر و در ارتفاعات شهر قرار گرفته است و با مناظر زیبای خود، محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارد.

این شهر تاریخی مکان های تفریحی هم دارد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

تفریحات استانبول کدام است؟

برخی از تفریحات پرطرفدار در استانبول عبارت است از:

  • گردش با کشتی در بوسفور: مسیر کشتی‌های گردشی در بوسفور، از تنگه‌ی بوسفور شروع شده و تا دریای سیاه ادامه دارد. در این گردش، گردشگران می‌توانند از مناظر زیبای شهر و جاذبه‌های مختلف طبیعی و فرهنگی استانبول لذت ببرند.
  • بازدید از پارک‌ها و باغ‌های عمومی: استانبول دارای باغ‌های زیبا و پارک‌های عمومی بسیاری است که برای تفریح گردشگران مناسب هستند. برخی از این باغ‌ها و پارک‌ها عبارتند از: پارک گلهانه، باغ گل‌های افشاریه، پارک ییلدیز، باغ گل‌های ارگونومی، باغ گل‌های گولهانه و …
  • بازدید از مراکز خرید: در استانبول مراکز خرید بسیاری وجود دارند که به عنوان یکی از تفریحات مهم برای گردشگران شناخته می‌شوند. برخی از مراکز خرید معروف عبارتند از: بازار بزرگ استانبول، فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند Migros، Carrefour و Metrocity و …
  • بازدید از موسیقی و نمایش‌های فرهنگی: استانبول دارای تئاترها، کنسرت‌ها و نمایشگاه‌های متنوعی است که برای تفریح گردشگران مناسب هستند. برخی از مکان‌های مشهور عبارتند از: سالن بزرگ اتاتورک، سالن موسیقی هاربی، مسرح مدرن و …
  • بازدید از موزه‌ها: استانبول دارای موزه‌های مختلفی است. برخی از موزه‌های مشهور عبارتند از: موزه ایاصوفیه، موزه تاریخی رحمانیه، موزه بزرگ توپ‌کاپی، موزه صنعتی رحمانیه و …
  • سفر با قطار توریستی: در شهر استانبول، قطار توریستی وجود دارد که در طول مسیر، از جاذبه‌های مختلف شهر عبور می‌کند. این سفر با قطار توریستی برای گردشگرانی که تمایل دارند شهر را به صورت کامل ببینند، مناسب است.
  • بازدید از شهر تاریخی: استانبول دارای شهر تاریخی زیبایی است که در آن خیابان‌های بسیاری از معماری قدیمی و زیبایی برخوردارند. در این شهر تاریخی، گردشگران می‌توانند از بازدید از بناهای تاریخی و خیابان‌های قدیمی لذت ببرند.
  • بازدید از پارک‌های آبی: در استانبول پارک‌های آبی زیادی وجود دارند که برای تفریح گردشگران مناسب هستند. برخی از این پارک‌های آبی عبارتند از: پارک آبی Land of Legends، پارک آبی Aqua Dolphin و پارک آبی Rixos Beldibi.
  • بازدید از رستوران‌ها و کافه‌ها: استانبول دارای رستوران‌ها و کافه‌های زیبا و خاصی است که برای تفریح گردشگران مناسب هستند. در این رستوران‌ها و کافه‌ها، گردشگران می‌توانند از غذاهای محلی و بین‌المللی، نوشیدنی‌های خاص و مناظر زیبای شهر لذت ببرند.

بیشتر بخوانید: آنتالیا بهتر است یا کوشی آداسی؟

آرامش در سفر! جاهای دیدنی آنتالیا را بشناسیم

آرامش در سفر! جاهای دیدنی آنتالیا را بشناسیم

آنتالیا، شهری با تاریخی بسیار قدیمی و میراث فرهنگی غنی است که در جنوب غربی ترکیه و در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد. برخی از مکان های گردشگری و تفریحات آنتالیا عبارت است از:

  • شهر قدیمی آنتالیا (Kaleici): شهر قدیمی آنتالیا، با خیابان‌های بسیار باریک و خانه‌هایی سنتی، از جمله مکان‌هایی است که حتما باید بازدید کنید.
  • پارک کوپالتاس (Karaalioglu Park): این پارک، با چشم‌اندازهای زیبا و باغ‌هایی از جمله مکان‌هایی است که می‌توانید در طول روز در آن قدم بزنید.
  • دروازه های هادریان (Hadrian’s Gate): این دروازه، ساختمانی با سنگ‌های سفید و سیاه و طرح‌های الهام گرفته از روم باستان است که امروزه به عنوان یکی از نمادهای شهر آنتالیا شناخته می‌شود.
  • موزه آنتالیا (Antalya Museum): این موزه، یکی از بزرگترین موزه‌های باستان‌شناسی در جهان است که بیش از 5000 قطعه باستانی را به نمایش می‌گذارد.
  • برج ساعت آنتالیا (Antalya Clock Tower): این برج، ساختمانی با قدمت بیش از 700 سال است که در وسط شهر قرار دارد و به عنوان یکی از نمادهای شهر آنتالیا شناخته می‌شود.
  • پلاژ‌های آنتالیا: شهر آنتالیا دارای پلاژ‌های زیبا و دلنشینی است که می‌توانید در آنها روز خود را سپری کنید.
  • بازارهای آنتالیا: شهر آنتالیا دارای بازارهایی با محصولات محلی، صنایع دستی و غذاهای سنتی است که باید حتماً بازدید کنید.
  • پارک آکوا (Aqualand Antalya): این پارک آبی، یکی از بزرگترین پارک‌های آبی در ترکیه است که می‌توانید در آن از چندین شلال، لیست‌های آبی، تونل‌های آبی و سایر وسایل بازی آبی لذت ببرید.

این تنها چند مکان از برترین دیدنی‌های آنتالیا هستند که می‌توانید در طول سفر خود به این شهر زیبا دیدن کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین کشور برای مسافرت خانوادگی

خرید تور ارزان و تورهای لوکس از زرافشان سیر

خرید تور ارزان و تورهای لوکس از زرافشان سیر

شاید یکی از مهمترین تصمیماتی که برای هر سفری باید بگیرید انتخاب تور گردشگری مناسب است. برایتان خبر خوبی داریم! آژانس مسافرتی زرافشان سیر آفر های ویژه ای برای شما را در تمام اوقات سال تدارک دیده است. آفر تورهای لحظه آخری، تور ارزان استانبول، تور آنتالیا یوآل و در یک کلام بخواهید هر آنچه دلتان می خواهد! مشاوران و کارشناسان زرافشان سیر در کنار شما هستند تا لحظاتی ناب را در یک سفر جذاب در خاطره ها ثبت کنید!

پیشنهاد ویژه: تور سرعین

فاصله استانبول تا آنتالیا حدود 710 کیلومتر است. این فاصله با ماشین حدود 8-9 ساعت زمان می‌برد. همچنین، شهرهای دیگری همچون ازمیر و آنکارا نیز در نزدیکی آنتالیا قرار دارند. شما می توانید فاصله این دو شهر را با قطتر و یا هواپیما هم طی کنید. شاید فکر بدی نباشد که هم تور آنتالیا و هم تور استانبول را با هم داشته باشید! اگر به دنبال خرید بلیط یا رزرو هتل هستید میتوانید از سایت زرتور اقدام بفرمائید.

5/5 - (3 امتیاز)