آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی؟ اگر اهل مسافرت و گشت و گذار هستید بدون شک می دانید که برای هر گردشگر انتخاب یک مقصد جذاب برای سفرهای بعدی همیشه یکی از چالش های موجود بوده است. از آنجایی که سفرهای خارجی به نسبت سفرهای داخلی از هزینه های بالاتری برخوردار است پس کاملا حق دارید که از انتخاب درست مقصدتان مطمئن شوید. به فصل تابستان فکر کنید!فصل داغی که بدون شک هر گردشگری را حداقل برای یک بار هم که شده به فکر آفتاب گرفتن در کنار یک ساحل زیبا و پر از آرامش فرو برده است، اما صبر کنید…

قبل از اینکه به فکر انتخاب مقصد جدیدتان باشید ما قراره در مورد دو تا از هیجان انگیزترین و البته پر طرفدارترین شهرهای ساحلی دنیا صحبت کنیم، درست حدس زدید!آنتالیا و کوشی آداسی. در ذهن هر گردشگر ایرانی و علاقمند سفر به ترکیه مخصوصا در فصل بهار و تابستان یک سوال همیشه وجود داشته است که شاید هیچ گاه به درستی پاسخش را پیدا نکرده است:آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی؟

ما قراره در این مقاله به این سوال پر تکرار پاسخ بدیم، پس تا انتهای این مقاله همراه وب سایت زرافشان سیر باشید.

معرفی شهرهای آنتالیا و کوشی آداسی

معرفی شهرهای آنتالیا و کوشی آداسی

در ابتدا لازم می دانیم کمی درباره شهر آنتالیا و کوشی آداسی صحبت کنیم:

شهر آنتالیا:

👈یکی از هیجان انگیز ترین شهرهای ساحلی برای گردشگران ایرانی بدون شک شهر آنتالیا ترکیه است. بهتر است بدانید ایرانیان یکی از صدرنشینان سفر به کشور ترکیه و شهر آنتالیا هستند.

آنتالیا یک شهر فوق العاده زیبا و ساحلی است که در قسمت جنوب غربی کشور پر طرفدار و گردشگر خیز ترکیه واقع شده است. شهر آنتالیا از جنوب به دریای معروف مدیترانه متصل شده است و پر از هتل ها و محل های اقامت با انواع و اقسام خدمات می باشد. شهر آنتالیا بالغ بر یک میلیون نفر جمعیت دارد که با این حال یکی از بزرگترین شهرهای کشور ترکیه است.

یک فرودگاه بین المللی در این شهر زیبا وجود دارد که البته یکی از پر تردد ترین و فعال ترین فرودگاهای جهان به شمار می رود، مخصوصا در فصل های گرم و تابستانی!شاید شهر آنتالیا را به ساحل های پر از آرامش و هتل های لوکس آل و یوآل بشناسید اما جالب است بدانید شهر آنتالیا دارای فضاهای تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی است که به طور مثال می توان به قلعه آنتالیا، موزه ی آنتالیا، مسجد کاراپینار اشاره کرد که حتما در مقاله های جداگانه در آینده ایی نزدیک به طور کامل صحبت خواهیم کرد. آنتالیا دارای شهرک های ساحلی بسیاری است که می توانیم به عنوان یکی از معروف ترین این شهرک های ساحلی به شهرک ساحلی لارا اشاره کنیم. لارا یکی از پر طرفدارترین مناطق گردشگران ایرانی به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: فایده های سفر

شهر کوشی آداسی:

👈کوشی آداسی هم یک شهر فوق العاده زیبا و ساحلی می باشد که همانند آنتالیا در قسمت جنوب غربی این شهر واقع شده است. کوشی آداسی در نزدیکی شهرهای آنتالیا و مارماریس قرار دارد و همچنین دریای زیبای مدیترانه را نیز در بغل گوش خود احساس می کند.

گردشگران به نسبت شهر آنتالیا اطلاعات کم تری در مورد شهر جذاب کوشی آداسی دارند و همین امر سبب شده است که در بیشتر اوقات متقاضیان سفر به آنتالیا بیش تر از شهر کوشی آداسی باشد اما بهتر است بدانید شهر کوشی آداسی فضاهای طبیعی و گوناگونی مثل جنگل ها، تپه ها، رودخانه ها و کوه های زیادی را در خود جای داده است. کوشی اداسی دارای اماکن تفریحی گوناگونی می باشد که لذت سفر به این شهر ساحلی را برای علاقمندان به سفر چند برابر می کند.

بیشتر بخوانید:هزینه سفر به آنتالیا

آب و هوای آنتالیا بهتر است یا کوشی آداسی؟

آب و هوای آنتالیا بهتر است یا کوشی آداسی؟

👈این سوال هم یکی از پر تکرارترین سوالاتی است که قراره بهش پاسخ بدهیم. آنتالیا و کوشی آداسی به قدری به هم دیگر نزدیک هستند که تفاوت چندانی در آب و هوای این دو شهر نمی توان پیدا کرد.

هر دو شهر دارای آب و هوای مدیترانه ای هستند که البته شهر کوشی آداسی در کنار آب و هوای مدیترانه ای خود کمی هم رطوبت دارد. آنتالیا به طور میانگین در طول سال چیزی بین 270 الی 300 روز آفتابی را تجربه می کند که این آمار برای شهر کوشی آداسی کمی بیشتر است. دمای شهر آنتالیا در تابستان گاها به چیزی بین 29 تا 37 درجه هم می رسد که همین موضوع باعث جذابیت سواحل آنتالیا شده است. گرم ترین ماه های سال برای سفر به کوشی آداسی ماه تیر، مرداد و شهر یور است. در این بازه زمانی دمای هوای شهر کوشی آداسی به چیزی بالغ بر 43 درجه هم می رسد که در نوع خودش جالب توجه است.

به هرحال باید بدانید بهترین زمان سفر به آنتالیا و کوشی آداسی از فروردین تا مرداد ماه است که با سفر به یکی از این دو شهر زیبا یک سفر خاطره انگیز را تجربه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:راهنمای جامع سفر به آنتالیا

سفر زمینی به آنتالیا بهتر است یا کوشی آداسی؟

سفر زمینی به آنتالیا بهتر است یا کوشی آداسی؟

👈در طی سالیان گذشته در کشور ما سفرهای زمینی به کشور های همسایه از جمله ترکیه به شدت باب شده است که آنتالیا و کوشی آداسی نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند، اما سوالی که برای برخی از افراد پیش می آید این است که سفر زمینی به آنتالیا بهتر است یا کوشی آداسی؟

سفر زمینی به آنتالیا:به طور میانگین مسافت شهر تهران تا آنتالیا چیزی بالغ بر 2/500 کیلومتر است. برای سفر زمینی به آنتالیا می توانید از طریق مرزهای سرو، بازرگان یا رازی اقدام کنید و سفر خود را به سمت آنتالیا ادامه دهید. طبق تجربه مسافرین این نوع سفر اگر بدون وقفه به سمت آنتالیا در حرکت باشید حدودا 1 روزو 10 ساعت در مسیر خواهید بود.

سفر زمینی به کوشی آداسی:برای سفر زمینی به کوشی آداسی باید کمی بیشتر در سفر باشید. به طور میانگین مسافت شهر تهران تا شهر کوشی آداسی چیزی بالغ بر 2/800 کیلومتر می باشد. برای سفر زمینی به کوشی آداسی هم مثل آنتالیا می توانید از طریق مرزهای سرو، بازرگان یا رازی اقدام کنید. به طور میانگین و طبق تجربه مسافرین سفر زمینی به کوشی آداسی، سفر زمینی به این شهر ساحلی زیبا چیزی بالغ بر 1 روزو 18 ساعت زمان می برد. ( البته فرآموش نکنید:بدون در نظر گرفتن توقف های بین راهی)

آنتالیا خلوت تر است یا کوشی آداسی؟

آنتالیا خلوت تر است یا کوشی آداسی؟

👈برای بعضی از گردشگران ایرانی سفر به یک شهر ساحلی آرام و خلوت همیشه در اولویت قرار دارد. در اینجاست که این سوال پیش می آید که آنتالیا خلوت تر است یا کوشی آداسی؟ در پاسخ به این سوال باید بگوئیم که:آنتالیا مرکز استان آنتالیا است. پس در نتیجه اگر به دنبال سفر به یک شهر ساحلی خلوت هستید می توانید شهر کوشی آداسی را به جای شهر آنتالیا انتخاب کنید. اما در این بین افرادی هستند که در کنار جمعیت انرژی بیشتری میگیرند و حوصله شان در مکان های خلوت سر می رود. برای این افراد پیشنهاد می کنیم بدون لحظه ایی درنگ برای سفر به شهر آنتالیا آماده شوند.

 

هتل های آنتالیا بهتر است یا کوشی آداسی؟

👈از آنجایی که شهر آنتالیا و کوشی آداسی، شهر های توریستی می باشند دارای هتل های بسیار زیاد، متفاوت و با خدمات ویژه ای هستند. به طور کلی تعداد هتل هایی که در شهر آنتالیا وجود دارد به مراتب بیشتر از شهر کوشی آداسی است. پس در نتیجه آنتالیا هتل های لوکس تر بسیاری به نسبت شهر کوشی آداسی دارد. به عنوان مثال هتل  هایی مثل:رکسوس سانگیت، رویال هالیدی، تیتانیک دلوکس بلک، آدالیا الیت تنها چندتا از هتل های آنتالیا می باشند. این هتل ها سالانه پذیرای بسیار زیادی از گردشگران ایرانی می باشند.

بیشتر بخوانید: بهترین تور ارمنستان

نتیجه گیری

👈ما معتقدیم قبل از سفر بهتر است مقصد مورد نظر خود را با اطمینان و آگاهی بیشتری انتخاب کنید. آنتالیا و کوشی آداسی سالانه پذیرای گردشگرانه زیادی از سراسر دنیا می باشند. به طور کلی هر اهل سفری باید حداقل یکبار سفر به این دو شهر ساحلی زیبا و هیجان انگیز رو تجربه کند. اگر به دنبال هتل های لوکس هستید و از شلوغی لذت می برید بهترین مقصد برای شما آنتالیا است. اما اگر هدف از سفر شما ریلکس کردن است قطعا کوشی آداسی گزینه مناسب تری است. برای خرید تور آنتالیا همین حالا اقدام کنید.

پیشنهاد ویژه: تور سرعین

 

5/5 - (1 امتیاز)