کریسمس در آنتالیا! آنتالیا شهری بزرگ در سواحل مدیترانه ترکیه است. این شهر از قرن دوم قبل از میلاد مسیح، یکی از بنادر مهم قلمداد می شده است و امروزه یک شهر تفریحی پرطرفدار و دروازه ای به ساحل فیروزه ای ترکیه (ریویرا) است که از ساحل آنتالیا تا سواحل شهر بدروم و در امتداد سواحل جنوب غربی ادامه دارد. با یک تاریخ 2.000 ساله، گردشگران می توانند طیف وسیعی از بناهای معماری دوره های مختلف و همچنین فرهنگ های مختلف، از جمله یونانی، رومی و بیزانسی را مشاهده کنند.

باید بپذیریم که هوای آنتالیا در ماه دسامبر عالی نخواهد بود و بسیاری از مکان‌ ها و فعالیت‌ ها تعطیل هستند، اما خورشید همچنان در آنتالیا در ماه دسامبر می ‌درخشد و  کریسمس در آنتالیا از بسیاری از مقصد های دیگر در ماه دسامبر بهتر است.

حقایقی درباره آنتالیا

حقایقی درباره آنتالیا

این شهر در ابتدا آتلیه نام داشت. یونانیان این شهر را در قرن دوم قبل از میلاد تأسیس نمودند. پس از آن، رومیان بر این شهر حکومت کردند و پس از آن سلسله سلجوقیان و در نهایت امپراتوری عثمانی بر ان حکمرانی کردند. دولت ایتالیا پس از پایان جنگ جهانی اول برای مدت سه سال این شهر را اشغال نمود، اما ترک ها در طول جنگ استقلال ترکیه شهر را بازپس گرفتند.

در داخل آنتالیا، می توانید کالیچی، مرکز شهر تاریخی را ببینید که عبارت “کالی” در این اسم به معنای قلعه است. کالیچی دارای سازه هایی است که مربوط به دوران حکومت رومیان، بیزانس، سلجوقیان، دوره عثمانی و دوره مدرن ترکیه است. از منظر تاریخی، کل این سازه ها و تمامی شهر کالیچی در یک دوره زمانی در داخل دیوارهای آن قرار داشته است، اما امروزه دیگر به این صورت نیست.

بیشتر بخوانید: پارک های آبی آنتالیا

همچنین، آنتالیا به خاطر زیبایی های طبیعی اش مشهور است. این مکان دارای پنج پارک ملی است که از مناظر محلی، انواع گیاهان و جانوران محافظت می کند. این پنج پارک ملی عبارتند از: پارک ملی اوزوم دره، پارک ملی گولوک، پارک ملی غار آلتین بشیک، پارک ملی ساحل بیداقلاری و پارک ملی کوپرولو. جالب است بدانید که استان آنتالیا بیش از هر استان دیگری در ترکیه دارای پارک ملی است.

حال و هوای کریسمس در آنتالیا

حال و هوای کریسمس در آنتالیا

یکی از دلایل مهم برای گذراندن  کریسمس در آنتالیا برای تاریخ 25 دسامبر، ادای احترام به یک فرد مشهور، یعنی بابانوئل است. ما در مورد بابانوئل تجاری صحبت نمی کنیم که با سورتمه سوار بر آسمان می تازد. بلکه در مورد بابا نوئل اصلی صحبت می کنیم که در ترکیه به دنیا آمده است. او که با نام سنت نیکلاس شناخته می شود، در پاتارا در ترکیه مدیترانه امروزی بزرگ شد. در حقیقت، سنت نیکلاس در سال 270 پس از میلاد در پاتارا به دنیا آمد و در سال 342 پس از میلاد در میرا درگذشت، در آنجا دفن شد و قبر او در کلیسایی در میرا است.

وی که در سال‌های بعد توانست اسقف میرا شود، به نیازمندان کمک می کرد و با انداختن هدایایی از دودکش مردم بدون اینکه آنها بدانند، به فقرا هدیه می داد. اخبار مربوط به کارهای خیرخواهانه و شهرت او به زودی در سراسر جهان پخش شد و اهمیت او به این اندازه است که کلیسای او در همان شهر هر سال میزبان هزاران زائر است.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های مجردی آنتالیا

همچنین به یاد داشته باشید که ریشه مسیحیت اولیه در ترکیه نهفته است. این دین که اغلب در کلیساهای غار قرن چهارم و پنجم در موزه فضای باز گورمه در کاپادوکیه دیده می شود، به زودی گسترش یافت. از این رو، هفت کلیسای مکاشفه و مراقبه، همانطور که در عهد جدید کتاب مقدس ذکر شده است، در منطقه غربی دریای اژه قرار دارند. بنابراین، گذراندن کریسمس در آنتالیا، برای بازگشت به ریشه های این مناسبت جشنی است که اکثر مسیحیان به آن احترام گذاشته و علاقه مند هستند.

آب و هوای آنتالیا در زمستان

آب و هوای آنتالیا در زمستان

آب و هوای آنتالیا در ماه دسامبر بسیار خنک تر از ماه های گرم تابستان است، اما همچنان می توانید از آفتاب مدیترانه ای و روزهای دلپذیر آن لذت ببرید. دسامبر مرطوب ترین ماه در آنتالیا است و ممکن است که زیر باران گرفتار شوید، بنابراین بهتر است یک ژاکت به همراه داشته باشید.

شهر آنتالیا در کنار سواحل جنوبی ترکیه، در کنار دریای گرم مدیترانه و در کنار خلیج آنتالیا در نقطه‌ای ایده‌آل قرار دارد. این آب ‌های آبی شفاف که میانگین دمای آن در ماه دسامبر ۱۹ درجه سانتیگراد است، به حفظ دمای اطراف آنتالیا در طول زمستان بسیار ملایم کمک می‌کند. کوه‌ های توروس در پشت استراحتگاه نیز جلوی بادهای سردتری را می‌گیرند که گاهی از شمال ترکیه می‌وزند.

بیشتر بخوانید: بهترین کشور برای خرید لباس

دمای ایام کریسمس در آنتالیا در اوج روز در حدود ساعت 13:00 در دسامبر تا 20 درجه سانتیگراد می تواند گرم شود. میانگین بالاترین دمای روز 17 درجه سانتیگراد است، اما در روزهای سرد خاص می تواند به حداقل 7 درجه سانتیگراد برسد. با این حال صبح ها و عصرها بسیار خنک تر هستند و ممکن است روزهایی را تجربه کنید که خورشید نمی تابد و بنابراین خنک می ماند و تمام روز سرد است. می‌توان به طور متوسط ۹ ساعت در روز در ماه دسامبر از ده ساعت روشنایی روز انتظار داشت. باران در این زمان شدیدتر است و 270 میلی متر در طول ماه در طول 20 روز بارانی می بارد. معمولاً باران ها کوتاه هستند و آفتاب به زودی زمین را خشک می کند.

تفریحات جالب کریسمس در آنتالیا

تفریحات جالب کریسمس در آنتالیا

اقامت در هتل در کنار استخر آب گرم در آنتالیا و آنهم در ماه دسامبر بهترین راه برای شنا در آنتالیا در این ماه است. دریا در ماه دسامبر سرد است و استخرهای هتل هایی که گرم نمی شوند، نیز یخ می بندند.

هنگامی که خورشید در ماه دسامبر می تابد، چند ساعت از روز در حوالی زمان ناهار وجود دارد که شما می توانید به راحتی روی یک صندلی با لباس شنا دراز بکشید و از نور خورشید لذت ببرید، اما با پایین آمدن خورشید به زودی آنقدر سرد می شود که نمی توانید آفتاب بگیرید.

لباس بارانی، چکمه، چند عدد جامپر، تی شرت، شلوار جین، شلوار کوتاه، لباس شنا از جمله لباس هایی هستند که در هنگام گذراندن کریسمس در آنتالیا بهتر است همراه خود داشته باشید.

بزرگترین آکواریوم تونلی جهان در شهر آنتالیا قرار دارد. آکواریوم آنتالیا یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است. طول این تونل 131 متر و عرض آن 3.5 متر است و ظرفیت 5.000 تن آب دریا را دارد. آکواریوم آنتالیا دارای چهار منطقه موضوعی است – اقیانوس هند، دریای سرخ، اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام – و خانه 250 گونه مختلف از حیات دریایی است.

همچنین، در برخی از سال ها تقویم جهانی به گونه ای با تقویم اسلامی ترکیه تطابق پیدا می کند که می توانید جشن بزرگ عید قربان را در سواحل آنتالیا همزمان با حال و هوای کریسمس تجربه کنید.

آنتالیا به غذاهای خوشمزه اش معروف است و هیچ راهی بهتر از رفتن به یک تور غذایی برای تجربه آن وجود ندارد. در ماه دسامبر، تورهای متعددی وجود دارد که شما را به برخی از بهترین رستوران ها و بازارهای شهر می برد. می توانید غذاهای سنتی ترکیه را امتحان کنید و با تاریخ و فرهنگ این شهر آشنا شوید.

بازدید از آنتالیا

کلام آخر

دسامبر زمان کمتری برای بازدید از آنتالیا است. آب و هوا معمولا نسبتا سرد همراه با وزش باد ملایم و دمای آن بین 7 تا 15 درجه سانتیگراد است. در آنتالیا در این مدت رویدادهای زیادی برای بررسی و فعالیت هایی وجود دارد که باید امتحان کنید. بر فراز کاپادوکیا بالن سواری کنید، از آکواریوم آنتالیا دیدن کنید، در پیست ساکلیکنت اسکی کنید و از تورهای غذایی آن لذت ببرید. کریسمس در آنتالیا چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان در هر سن و علاقه دارد. همچنین برای خرید تور آنتالیا تور استانبول تور گرجستان می توانید از مشاوره های آژانس زرافشان سیر استفاه کنید.

5/5 - (3 امتیاز)