هزینه سفر به ارمنستان با ماشین شخصی! اگرچه ارمنستان کشور کوچکی است، اما به طرز باور نکردنی سرشار از مناظر شهری شگفت انگیز و زیبایی های طبیعی منحصر به فرد است که مسافرانش را به خود جذب می کند و باعث می شود بیش از یک بار به این کشور باستانی و تاریخی بازگردند.

هنگامی که به ارمنستان سفر می کنید اغلب تعجب خواهید کرد که چگونه افراد بیشتری ارمنستان را در فهرست سطل خود قرار نمی دهند؟

بسیاری از کشورها در خلال زمان نتوانسته اند از میراث غنی فرهنگ و تاریخ خود محافظت کرده و آن را برای آیندگان حفظ کنند. اما یک نمونه عالی برای این مورد، شهر ایروان است که 28 سال از شهر رم قدیمی تر می باشد. همچنین، سنت شراب سازی این شهر دارای تاریخ 6.000 ساله است.

این کشور نسبتا کوچک با مناظر، بناهای باستانی و مهمان نوازی بی ‌نظیر خود، همواره گردشگران را جذب می‌کند. اگر می خواهید یکی از بهترین اسرار قاره اروپا را کشف کنید، بهتر است به ارمنستان سفر کنید!

سفر به ارمنستان از سه طریق امکان پذیر است: هوایی و زمینی. در روش زمینی، علاوه بر سفر با اتوبوس یا تور گروهی، شما یه گزینه دیگر پیش رو دارید: سفر با ماشین شخصی. زیرا ارمنستان از جمله کشورهای همسایه به ایران با مرز مشترک زمینی است. همچنین در این مقاله قرار است در مورد سفر با ماشین شخصی به ارمنستان توضیحات لازم رو ارائه بدیم تا برای سفرهای بعدی به ارمنستان بتوانید بهترین برنامه ریزی ممکن را انجام دهید.

در این مقاله می خواهیم هزینه سفر به ارمنستان با ماشین شخصی را بررسی کنیم. تا انتها همراه وب سایت زرافشان سیر باشید.

بهترین زمان سفر به ارمنستان

بهترین زمان سفر به ارمنستان

ارمنستان کشوری چهار فصل برای سفر است. در بهار، که در ارمنستان آن را ماه زنان می نامند، روزانه جشنواره های متعددی برای زنان برگزار می شود که باعث شده تا فصل بهار فصلی خارق العاده برای زنان ارمنی به شمار بیاید.

در تابستان نیز تفریحات آبی در ارمنستان بسیار طرفدار دارد. همچنین، پاییز فصلی رنگارنگ و مملو از جشن های فصلی برای دوستداران عکاسی و طبیعت است. ارمنستان در زمستان نیز بسیار دیدنی است. لیستی از تفریحات زمستانی پیش روی گردشگران قرار دارد که می توانند با انتخاب هریک، دنیایی از هیجان و لذت را تجربه کنند. همچنین، جشن کریسمس در زمستان، حال و هوای کشور را به یکباره دگرگون می کند.

بیشتر بخوانید: چگونه به وان سفر کنیم؟

مدارک ضروری برای سفر به ارمنستان با ماشین شخصی

مدارک ضروری برای سفر به ارمنستان با ماشین شخصی

ایرانیان برای سفر به ارمنستان با ماشین شخصی، نیازی به اخذ ویزا ندارند. اما مدارک دیگری لازم است که در ادامه به آنها می پردازیم:

– پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار

– گواهینامه بین المللی

– پلاک ترانزیت

– کاپوتاژ خودرو

لازم به ذکر است که پلاک ترانزیت، برای استعلام وسایل نقلیه به صورت بین المللی برای هر خودرو صادر دمی گردد. به کمک این پلاک تردد در مرزهای خارج از کشور مجاز بوده و شما می توانید با ماشین شخصی خود در کشورهای دیگر سفر کنید. این پلاک، تنها یکبار برای هر خودرو صادر می شود و تا پایان عمر وسیله نقلیه مختص همان خودرو می باشد و تغییر نمی کند. برای تهیه پلاک ترانزیت می توانید به نمایندگی های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در سراسر کشور مراجعه نمائید. اطلاعات بیشتر در این زمینه را می توانید در سایت www.taci.ir پیدا کنید.

منظور از کاپوتاژ خودرو، حمل کالا و بردن خودرو از طریق گمرک یک کشور به گمرک کشور دیگر است. برای این منظور ابتدا باید به اداره گمرک مراجعه نموده و با ارائه مدارک لازم، مجوز کاپوتاژ را دریافت نمائید. برخی از این مدارک عبارتند از:

  • برگ سبز خودرو
  • سند خرید خودرو
  • کارت خودرو
  • اصل گواهینامه (حداقل باید دارای یک ماه و سه روز اعتبار باشد)
  • پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار
  • چهار عدد عکس 3*4
  • به همراه داشتن خودروی شخصی

سپس، به همراه مجوز کاپوتاژ به کانون جهانگردی و اتومبیل ‌رانی کشور مراجعه نموده و با ارائه مدارک درخواستی، برگه کاپوتاژ ماشین خود را تحویل بگیرید. سایر مدارکی که بایدار کانون جهانگردی دریافت کنید، عبارتند از:

  • گواهینامه بین المللی
  • دفترچه بین المللی (حاوی کلیه اطلاعات خودرو)
  • پلاک ترانزیت
  • کارنه دو پاساژ (تهیه این برگه الزامی نیست اما داشتن این برگه وارد کردن موقتی وسایل نقلیه و اموال گران قیمت را از طریق مرزها و بدون پرداخت عوارض گمرکی ممکن می کند)

لازم به ذکر است که حدودا 100 کشور در دنیا اجازه ورود خودروی ایرانی به داخل مرزهای خود را می دهند.

کلیه این مراحل هریک دارای هزینه هایی می باشد که جزو هزینه سفر به ارمنستان با ماشین شخصی محسوب شده و در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانید: چطور زمینی به ارمنستان برویم

راه های زمینی سفر به ارمنستان با ماشین شخصی

راه های زمینی سفر به ارمنستان با ماشین شخصی

برای سفر به ارمنستان با ماشین شخصی، چندین مسیر وجود دارد. از هر کجای کشور باید در ابتدا خود را به جلفا برسانید. حال اگر از تهران حرکت می کنید، باید ابتدا به تبریز و سپس، به جلفا و از آنجا به سیه رود بروید. از سیه رود هم می توانید خود را به مرز نوردوز برسانید که از آنجا به دو طریق می توان وارد خاک ارمنستان شد:

مسیر اول: مرز نوردوز، شهر مغزی، شهر لهواز، شهر لرنادزور، شهر کاپان، شهر اغوانی، شهر آرپی، شهر ایروان

مسیر دوم: مرز نوردوز، شهر مغزی، شهر لهواز، شهر لرنادزور، شهر کاپان، شهر اغوانی، شهر وایک، شهر شاتین، شهر گغوویت، شهر لاشن، شهر ایروان

لازم به ذکر است که مسیر اول، حدودا 380 کیلومتر و مسیر دوم حدودا 440 کیلومتر است. لذا، مسیر اول کمی کوتاهتر است. طبیعتا، کوتاه بودن مسیر می تواند برای شما در هزینه سفر به ارمنستان با ماشین شخصی صرفه جویی کند.

سایر هزینه های عمومی سفر به ارمنستان

سایر هزینه های عمومی سفر به ارمنستان با ماشین شخصی

تا اینجا برخی شرایط سفر به ارمنستان با ماشین شخصی را بررسی کردیم. حال می خواهیم هزینه سفر به ارمنستان با ماشین شخصی را بررسی کنیم. به طور کلی، هزینه های سفر زمینی به ارمنستان عبارتند از:

  • هزینه های صدور مدارک که شامل هزینه صدور کارت خودرو (حدودا 103 هزار تومان)، هزینه صدور گواهینامه بین المللی (حدودا 141 هزار تومان)، هزینه عضویت یکساله در کانون جهانگردی و اتومبیل رانی (حدودا 63 هزار تومان) و هزینه کاپوتاژ ماشین (حدود 50 هزار تومان) می شود؛
  • هزینه خرید بنزین در ایران و ارمنستان (هزینه هر لیتر بنزین در ارمنستان، چیزی حدود 450 درام یا معادل 58 هزار تومان می باشد)؛
  • هزینه اقامت در هتل یا مکان های اقامتی دیگر؛
  • هزینه های خورد و خوراک در طول سفر.

اگر در کشور ارمنستان از جاهای دیدنی هم دیدن می کنید، هزینه ورودی این مکان ها را نیز باید محاسبه کنید. به علاوه، خرید سوغاتی را هم فراموش نکنید. برای مکالمه در ارمنستان، در شهر ایروان سیمکارت رایگان به همه گردشگران تحویل داده می شود اما برای خرید بسته های مکالمه، باید بسته به نوع اپراتور انتخابی، هزینه های متفاوتی را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: تفریحات مجردی ارمنستان

کلام آخر

تجربه تور ارمنستان با گروه یا سفر به ارمنستان با ماشین شخصی می تواند بسیار خاطره انگیز باشد. اما باید به چند نکته مهم توجه کنید:

اولا از بردن طلا و اشیای قیمتی اجتناب کنید، زیرا به نوعی قاچاق موارد گرانبها محسوب می شود؛

دوما هر خودرویی اجازه ورود به خاک ارمنستان را ندارد و باید قبل از برنامه ریزی سفر از شرایط ورود خودوری خود به ارمنستان مطلع شوید؛

در انتها، هزینه سفر به ارمنستان با ماشین شخصی را به گونه ای برنامه ریزی کنید که مانع لذت بردن از سفر برای تان نشود.

اگر بتوانید برنامه ریزی سفر مناسبی داشته باشید، سفر با ماشین شخصی به کشور امنستان می تواند یک خاطره بیاد ماندنی را برای شما و خانواده تان رقم بزند.

همچنین، باید مسیر سفرتان را به گونه ای انتخاب کنید که از خطرات احتمالی به دور باشید تا تجربه سفر دلچسب تری داشته باشید. برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل می توانید از کارشناسان زرتور راهنمائی بگیرید.

همچنین برای رزرو تور استانبول تور آنتالیا و تور گرجستان از ما کمک بگیرید.

4.7/5 - (4 امتیاز)