بسیاری از گردشگران قبل از سفر به ترکیه مایلند هزینه سفر به آنتالیا را بدانند، چراکه محاسبه هزینه‌های سفر به این شهر برای رقم زدن خاطرات به یادماندنی بسیار اهمیت دارد و از سوی دیگر با داشتن لیست هزینه‌ها، می‌توانید بتوانید درستی در طول سفر داشته باشید. اگر این سؤال برای شما به وجود آمده که در تور آنتالیا چقدر پول ببریم؟ باید بگوییم که هزینه‌های سفر به آنتالیا به چند بخش مختلف هزینه هتل، هزینه حمل و نقل و هزینه اقامت تقسیم می‌شود که شما باید همه این موارد را در نظر بگیرد. در ادامه در ارتباط با هزینه به سفر به آنتالیا در سال 1402 توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

مهم‌ترین هزینه‌های سفر به آنتالیا 1402

👈قبل از اینکه شما برای خرید تور آنتالیا اقدام کنید، حتماً باید هزینه‌های مربوط به سفر به این شهر ساحلی و زیبای ترکیه را در نظر بگیرید. هزینه سفر به آنتالیا از جنبه‌های مختلف مورد بررسی می‌باشد که برخی از این هزینه‌ها شامل موارد زیر است:

✔️هزینه دریافت پاسپورت که این هزینه به طور کلی ۲۰۴ هزار تومان و قیمت تعویض آن ۱۲۰ هزار تومان خواهد بود.

✔️هزینه‌های مربوط به عوارض خروج از کشور: شما باید در اولین سفر خود ۴۰۰ هزار تومان، برای بار دوم ۶۰۰ هزار تومان و برای بار سوم ۸۰۰ هزار تومان بپردازید.

✔️فصل مسافرت: اینکه در چه فصلی به آنتالیا سفر می‌کنید، در هزینه‌های سفر به این شهر ساحلی مؤثر خواهد بود.

✔️سفر به صورت زمینی و هوایی: یکی از عوامل مهم در هزینه های سفر به آنتالیا هستند، در ارتباط با شیوه سفر می‌باشد. اینکه شما زمینی یا هوایی بخواهید مسافرت کنید، باید هزینه‌های متفاوتی را بپردازید.

✔️هزینه اقامت در هتل

✔️هزینه‌های مربوط به رفت و آمد در شهر

✔️بلیط مکان‌های دیدنی، جاهای تفریحی و پارک‌های آبی آنتالیا

✔️خرید سوغاتی و دیدن از مراکز خرید آنتالیا

بیشتر بخوانید: آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی؟مهم‌ترین هزینه‌های سفر به آنتالیا

معرفی گرانترین و ارزانترین زمان سفر به آنتالیا

👈یکی دیگر از مهمترین عواملی که هزینه های سفر به آنتالیا را مشخص می‌کند، زمان مسافرت است. در برخی از فصول سال، تردد مسافران زیاد است و همین موضوع باعث می‌شود که هزینه‌های سفر بالا برد و امکان سفر ارزان به آنتالیا برای خانواده‌ها میسر نباشد.ه

👈اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید، فصل زمستان بهترین زمان سفر است که می‌توانید به عنوان ارزانترین زمان سفر به آنتالیا آن را در نظر بگیرید. اما اگر می‌خواهید بهترین تجربه را داشته باشید، فصل بهار و تابستان بهترین زمان برنامه ریزی برای سفر است. در این زمان آب و هوای آنتالیا در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد و تردد بسیار زیاد است و به همین ترتیب قیمت‌ها نیز افزایش خواهد داشت. بنابراین فصل بهار گران‌ترین زمان برای سفر به آنتالیا می‌باشد.

برای رزرو تور با ما تماس بگیرید

مشاوره رایگان

👈یکی دیگر از زمان‌هایی که برای سفر به آنتالیا می‌توانید انتخاب کنید، ماه رمضان است. اما بسیاری با تصوراینکه ماه رمضان در فصل بهر است، باید بیشتر هزینه کنند، فرصت سفر خاطره انگیز به این شهر را از دست می‌دهند. چراکه هزینه‌ها در این ماه کاهش می‌یابد و بسیاری از مراکز خرید و رستوران‌ها باز هستند. بنابراین شما می‌توانید تجربه سفر ارزان را داشته باشید.

 هزینه حمل و نقل عمومی در آنتالیا

👈در حال حاضر قیمت بنزین در ترکیه گران شده و طبیعتاً کرایه تاکسی این کشور نیز افزایش یافته است. برای کاهش هزینه سفر به آنتالیا به جای استفاده از تاکسی، استفاده از متروبوس‌ها و دلموش را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید آنتالیا کارت خریداری کنید و کرایه را با هزینه بسیار کمتری پرداخت نمایید. اتوبوس‌های ترکیه بسیار شیک و تمیز بوده و همه وسایل نقلیه عمومی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مناسبی دارند. بهترین زمان سفر به استانبول {مناسبت‌ها} هم در قسمت مقالات وجود دارد که شما می توانید مطالعه بفرمائید

 هزینه حمل و نقل عمومی در آنتالیا

 هزینه اقامت در آنتالیا

👈بسیاری از افرادی که مایلند از هزینه های سفر به آنتالیا اطلاع داشته باشند و این سؤال را دارند که چقدر پول ببریم؟ باید علاوه بر هزینه مربوط به حمل و نقل، باید هزینه اقامت را در نظر بگیرند. از آنجا که این شهر دیدنی در تمام ایام سال مسافر دارد و یکی از شهرهای پربازدید ترکیه است، تنوع هتل‌ها و اقامتگاه‌های آن بسیار می‌باشد. هزینه سفر به آنتالیا در اقامتگاه و هتل‌های لوکس و ارزان به شرح زیر است:

✔️اقامت در هتل‌های ۳ ستاره: در حدود 150 لیر تا 250 لیر ترکیه

✔️اقامت در هتل‌های ۴ ستاره: در حدود 300 لیر تا 400 لیر ترکیه

✔️اقامت در هتل‌های ۵ ستاره: در حدود 300 لیر تا 2,500 لیر ترکیه

✔️هزینه اقامت در هاستل های آنتالیا: در حدود 47 لیر تا 100 لیر ترکیه

✔️هزینه اقامت در آپارتمان‌های شهر آنتالیا: در حدود 35 لیر تا 600 لیر ترکیه

هزینه مربوط به تفریحات در آنتالیا

👈یکی دیگر از هزینه‌هایی که هنگام سفر به آنتالیا باید به آن توجه داشته باشید، هزینه مربوط به تفریحات است. یکی از بهترین تفریحات ترکیه، استفاده آر خدمات رفاهی، بازدید از اماکن دیدنی ، سواحل آفتابی و تفریحات آبی است که لحظات بسیار لذت بخشی برای شما رقم خواهد شد. هزینه های سفر به آنتالیا در هنگام بازدید از جاهای دیدنی و مکان‌های تفریحی آنتالیا متفاوت خواهد بود. برخی از این اماکن دیدنی آنتالیا رایگان هستند و برای دیدن برخی از اماکن دیگر باید هزینه ورود آن را بپردازید. در ادامه هزینه‌های مربوط به تفریحات آنتالیا را قرار داده‌ایم که شما می‌توانید هزینه سفر به آنتالیا را در ارتباط با این فاکتورها برنامه‌ریزی کنید.

✔️هزینه مربوط به کشتی سواری در آنتالیا: از 100 لیر ترکیه

✔️هزینه رفتینگ آنتالیا: از 130 لیر ترکیه به بالا

✔️هزینه مربوط به غواصی در دریای مدیترانه: از 200 لیر ترکیه

✔️هزینه مربوط به آفرود سواری در آنتالیا: از 300 لیر ترکیه به بالا

✔️هزینه بازدید از موزه باستان شناسی آنتالیا: 20 لیر ترکیه

✔️هزینه مربوط به پارک آبی ریکسوس پرمیوم تروی: در حدود 80 لیر ترکیه

✔️هزینه مربوط به تفریح در پارک آبی دلفین‌لند و آکوالند: در حدود 75 لیر ترکیه

✔️هزینه مربوط به ورودی پیست اسکی ساکلیکنت: در حدود 15 لیر ترکیه

بیشتر بخوانید: بهترین کشور برای خرید لباس کجاست؟

ارزانترین راه سفر به آنتالیا

ارزان‌ترین راه سفر به آنتالیا، شهری در کشور ترکیه، می‌تواند بستگی به مکان و زمان مبدأ شما داشته باشد. اما در ادامه چندین راه ارزان برای سفر به آنتالیا را بررسی خواهیم کرد:
۱. همچنان بلیط هواپیما: یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای سفر به آنتالیا، خرید بلیط هواپیما در زمان‌های پایین‌تر تقاضا است. به طور معمول، بلیط‌های هواپیما در فصل پاییز و زمستان ارزان‌تر هستند. همچنین خرید بلیط از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مقایسه قیمت بلیط هواپیما می‌تواند به شما کمک کند تا بلیط‌های ارزان‌تری برای سفر به آنتالیا پیدا کنید.
۲. سفر با اتوبوس: سفر با اتوبوس نسبت به هواپیما ارزان‌تر است. می‌توانید بلیط اتوبوس را از ایستگاه‌های مختلف یا از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های حمل و نقل عمومی خریداری کنید. اما باید در نظر داشته باشید که سفر با اتوبوس طولانی‌تر از هواپیماست و زمان سفر شما را افزایش می‌دهد.
۳. جستجوی هتل‌های ارزان‌تر: هزینه‌های اصلی سفر شما علاوه بر بلیط هواپیما همچنین هزینه‌های اقامت است. بنابراین جستجوی هتل‌های ارزان‌تر در آنتالیا می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه‌های اقامت خود را کاهش دهید. می‌توانید از وب‌سایت‌ رزرو بلیط zartour.ir استفاده کنید.

 

هزینه تورهای لحظه آخری آنتالیا

هزینه تورهای لحظه آخری آنتالیا، همانند سایر مقاصد توریستی، بستگی به شرایط و تقاضا دارند و می‌توانند متنوع باشند. اما به طور کلی، هزینه تورهای لحظه آخری آنتالیا شامل تورهایی هستند که به صورت آخرین لحظه و برای تاریخ‌های نزدیک به حرکت عرضه می‌شوند و به علت تخفیف‌ها و تسریع در پرداخت هزینه‌ها، قیمت‌های مناسب‌تری نسبت به تورهای عادی دارند.
معمولاً تورهای لحظه آخری آنتالیا شامل پرواز، اقامت در هتل، صبحانه، ترانسفر فرودگاهی و گاهی اوقات گشت و دیدنی‌های محل می‌باشند. قیمت تورهای لحظه آخری آنتالیا بستگی به فصل، تعطیلات و عوامل دیگر می‌تواند متغیر باشد و برای هر تور آنتالیا لحظه آخری، باید به توراپسنگری‌ها، آژانس‌های مسافرتی و وبسایت‌های معتبر گردشگری مراجعه کرده و از آخرین پیشنهادات و تخفیف‌ها مطلع شوید.

هزینه مربوط به تفریحات در آنتالیا

خلاصه مطالب

در این مطلب به بررسی هزینه سفر به آنتالیا پرداختیم. بسیاری از افراد هنگامی که برای تور آنتالیا ثبت‌نام می‌کنند، این دغدغه را دارند که چقدر پول ببریم؟ باید بگوییم که هزینه‌های سفر به آنتالیا متأثر از عوامل مختلفی از جمله مکان‌های تفریحی، هزینه مربوط به محل اقامت، هزینه حمل و نقل، زمینی و هوای بودن سفر می‌باشد. اگر شما می‌خواهید به آنتالیا سفر کنید، یکی از ارزان‌ترین فصل‌ها برای سفر شما پاییز و زمستان می‌باشد، اما اگر می‌خواهید خاطرات بیادماندنی از سفر خود ثبت کنید، فصل بهار و تابستان بهترین زمان است و قاعدتاً باید هزینه بیشتری صرف کنید.

در مجموع قبل از اینکه برای تور آنتالیا آماده شوید، باید تمام هزینه‌هایی که مربوط به سفر به این شهر دیدنی را در نظر بگیرید. چنانچه مایل به کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با هزینه سفر به آنتالیا و خرید تورهای مختلف این شهر هستید، می‌توانید با کارشناسان آژانس مسافرتی زرافشان تماس بگیرید تا اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما عزیزان قرار داده و مراحل خرید بلیط شما را انجام دهند. برای خرید تور آنتالیا همین حالا اقدام کنید.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

5/5 - (9 امتیاز)