جشن آب ارمنستان و دنیایی از ناگفته ها

جشن آب ارمنستان! در میان مردمان هر سرزمینی جشن های ویژه ای برگزار می شود که این جشن ها ریشه در باورها و فرهنگ مردمان آن سرزمین دارد. کشور ارمنستان یکی از کشورهایی است که فرهنگی ریشه دار دارد. و در این کشور جشن های مختلفی برگزار می شود. یکی از این جشن ها، جشن آب ارمنستان است. این جشن که در تابستان برگزار می شود یکی از قدیمی ترین جشن های مردمان این سرزمین به شمار می رود. اگر قصد سفر به این کشور زیبا را در تابستان داشته باشید خالی از لطف نیست که زمان سفرتان را با زمان برگزاری این جشن هماهنگ کنید. در ادامه با زرافشان سیر (زرتور) همراه شوید تا برایتان از این جشن بیشتر بگوییم. ما در زرافشان سیر که آن را با نام تجاری زرتور هم می شناسید بهترین ها را فراهم می آوریم تا از تک تک دقایق سفر خود به شیرینی یاد کنید!

فرهنگ مردم ارمنستان

فرهنگ مردم ارمنستان و جشن آب ارمنستان

پیش از آنکه با جشن آب ارمنستان که یکی از جشن های باستانی این سرزمین است آشنا شویم خالی از لطف نیست که قدری هم از فرهنگ مردمان این مرز و بوم بیشتر بدانیم.

فرهنگ مردم ارمنستان یک فرهنگ غنی و باستانی است که قدمت آن به بیش از 3000 سال پیش می رسد. فرهنگ ارمنستان تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تاریخ، جغرافیا و دین شکل گرفته است.

مردم ارمنستان مسیحی هستند و دین نقش مهمی در فرهنگ آنها دارد. کلیساهای متعددی در ارمنستان وجود دارد و مردم ارمنستان به طور منظم در کلیساها شرکت می کنند. دین همچنین بر هنر، موسیقی و ادبیات ارمنستان تأثیر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: چطور زمینی به ارمنستان برویم؟

ارمنستان کشوری کوهستانی است و این موضوع هم بر فرهنگ مردم این کشور تأثیر گذاشته است. مردم ارمنستان مردمی سخت کوش و مقاوم هستند و به طبیعت خود احترام می گذارند. آنها از غذاهای سنتی ارمنستان لذت می برند که اغلب از مواد غذایی محلی تهیه می شوند.

مردم این کشور مردمی مهمان نواز و مهربان هستند. آنها مشتاق هستند در مورد فرهنگ و تاریخ خود به شما بگویند و دوست دارند با شما آشنا شوند. اگر به ارمنستان سفر می کنید، حتماً از مردم ارمنستان استقبال کنید و از فرهنگ آنها لذت ببرید.

در اینجا برخی از ویژگی های فرهنگ مردم ارمنستان آورده شده است:

  • مسیحیت دین رسمی ارمنستان است.
  • مردم ارمنستان مردمی سخت کوش و مقاوم هستند.
  • آنان به طبیعت خود احترام می گذارند.
  • مردم ارمنستان مردمی مهمان نواز و مهربان هستند.
  • و آنها از غذاهای سنتی کشورشان لذت می برند.

فرهنگ ارمنستان تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تاریخ، جغرافیا و دین شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: چگونه به وان سفر کنیم؟

جشن آب ارمنستان و جشن های باستانی

جشن آب ارمنستان و جشن های باستانی در این کشور را بیشتر بشناسیم

مردم ارمنستان جشن های باستانی زیادی دارند که از فرهنگ و تاریخ غنی آنها نشات گرفته است. برخی از این جشن ها عبارتند از:

  • ناواسارد: ناواسارد جشن سال نو ارمنی است که در 11 آگوست برگزار می شود. این جشن با جشن های آتش و آب همراه است و مردم به یکدیگر آب می پاشند و آواز می خوانند و می رقصند.
  • وارداوار: وارداوار جشن آب است که در 14 ژوئیه برگزار می شود. این جشن به الهه آب، آستغیک، تقدیم شده است و مردم با آب به یکدیگر آب می پاشند و آواز می خوانند و می رقصند.
  • هاروتیون: هاروتیون جشن برداشت است که در 6 سپتامبر برگزار می شود. این جشن به الهه باروری، هاروتیون، تقدیم شده است و مردم با خوردن و نوشیدن و رقصیدن جشن می گیرند.
  • دِرِندِز: دِرِندِز جشن آتش است که در 14 فوریه برگزار می شود. این جشن به خدای آتش، وارناگ، تقدیم شده است و مردم با آتش بازی و رقصیدن جشن می گیرند.

اینها تنها چند مورد از جشن های باستانی مردم ارمنستان هستند. این جشن ها فرصتی برای مردم ارمنستان است تا فرهنگ و تاریخ خود را جشن بگیرند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: تفریحات مجردی ارمنستان

آشنایی با جشن آب ارمنستان

آشنایی با جشن آب ارمنستان

جشن آب ارمنستان، که به وارداوار نیز معروف است، یک جشن سالانه است که در روز چهاردهم ژوئیه برگزار می‌شود. این جشن یک روز تعطیل ملی است و مردم ارمنستان در آن روز با آب به یکدیگر آب می‌پاشند. این جشن ریشه در باورهای پیش از مسیحیت ارمنیان دارد و به الهه آب، آستغیک، تقدیم شده است.

جشن آب ارمنستان یک روز شاد و پرنشاط است و مردم از آن برای جشن گرفتن زندگی، باروری و زیبایی استفاده می‌کنند. در این روز، مردم به یکدیگر آب می‌پاشند، آواز می‌خوانند و می‌رقصند. همچنین، مسابقات و بازی‌های آبی نیز برگزار می‌شود. جشن آب ارمنستان یک روز عالی برای لذت بردن از آب و هوا گرم تابستانی و جشن گرفتن فرهنگ و تاریخ این کشور است.

در اینجا چند نکته برای شرکت در جشن آب ارمنستان آورده شده است:

  • لباس‌های سبک و راحت بپوشید که بتوانید در آن‌ها آب‌بازی کنید.
  • یک بطری آب با خود بیاورید تا هیدراته بمانید.
  • آماده باشید که خیس شوید!
  • از جشن لذت ببرید!

زرافشان سیر

خرید تور ارمنستان از زرافشان سیر

شما می توانید برنامه ریزی سفر خود را به ارمنستان با توجه به تاریخ جشن های باستانی مردمان این سرزمین انجام بدهید. تابستان یکی از بهترین زمان ها و جشن آب ارمنستان هم یکی از بهترین موقعیت ها برای سفر به این کشور به شمار می رود. اما برای تهیه بلیط و خرید تور ارمنستان بهتر آن است که کار را به کاردان بسپارید! آژانس مسافرتی زرافشان سیر یکی از بهترین ها در این انتخاب به شمار می رود. شما می توانید بهترین تور ارمنستان را با قیمت مناسب از زرافشان سیر خریداری نمایید. اما تمام ماجرا به این جا ختم نمی شود! خدماتی که می توانید در اینجا دریافت کنید بسیار گسترده تر است از جمله:

زرافشان سیر به لطف سال ها فعالیت و ارائه خدمات بی نظیر به مشتریان توانسته است جایگاه خود را به خوبی در میان رقبا حفظ نماید. با زرافشان سیر فقط چمدان ها را ببندید و خاطرات خوش سفر را رقم بزنید!

5/5 - (1 امتیاز)