تور یک روزه یک تور هیجان‌انگیز و مقرون به صرفه است که معمولاً در روزهای آخر سال برگزار می‌شود. یکی از دغدغه‌های گردشگران برنامه‌‎ریزی برای خالی کردن زمان مناسب سفر و جلوگیری از هزینه‌های گزاف است. تور یک روزه به برنامه‌ریزی طولانی و صرف هزینه زیادی نیاز ندارد و شما در یک روز می‌توانید سفر مهیج را برای خود رقم بزنید.

گاهی زمان بیشتری برای رفتن به یک تور مناسب نداریم، اما بسیاری از مقصدهای گردشگری ایران برای برگزاری تور یک روزه بسیار مناسب هستند. تور ارزان یک روزه فرصت‌ عالی برای گردشگرانی است که می‌خواهند حداکثر لذت را در یک روز ببرید و خاطرات بیاد ماندنی را برای خود ثبت کنند. برخی از توریست‌ها در مورد بهترین مقاصد نور یک روزه سؤال دارند که در ادامه بیشتر به توضیح آن خواهیم پرداخت.

منظور از تور یک روزه چیست؟

👈 تور یک روزه سفری است که در طی یک روز برگزار می‌شود و هزینه‌های آن بسیار کمتر از تورهای دیگر است. گردشگران در این سفرها وعده غذایی خود را به همراه دارند و در رستوران و دیگر مکان‌ها یا در طبیعت به همراه دوستان خود میل می‌کنند.

برای رزرو تور با ما تماس بگیرید

مشاوره رایگان

👈در تور یک روزه معمولاً یک وعده صبحانه یا میان وعده، بر عهده برگزار کننده تور یا آژانس مسافرتی خواهد بود. این تورها دردسرهای خرید بلیط هواپیما را برای شما نخواهند داشت و از صبح بسیار زود معمولاً پنج صبح شروع می‌شوند و تا انتهای شب حول و حوش دوازده شب طول خواهند کشید.

👈سفرهای یک روزه معمولاً شاد و مفرح هستند. برخی از تورهای یک روزه امکانات بسیاری دارند و معمولاً اتوبوس‌های آنها وی آی پی می‌باشد و وعده‌های غذایی با کیفیت را ارائه می‌کنند. اما بسیاری در ارتباط با پرطرفدارترین تورهای یک روزه سؤال دارند که در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

منظور از تور یک روزه چیست؟

مقصدهای پرطرفدار تور یک روزه کدامند؟

👈گردشگرانی که تور یک روزه را برای سفر خود انتخاب کنند، می‌خواهند به مکان‌هایی بروند که دارای آب و هوای مطبوع باشد. در سفرهای یک روزه طبیعت سرسبز مناطق، آب و هوای معتدل مناطق جنگلی و کوهستانی، کنار دریا، وجود روستاها و مناطق ییلاقی طرفداران بیشتری خواهند داشت. برخی از تورهای یک روزه که بیشترین طرفدار را دارند شامل موارد زیر هستند:

برای اطلاع از بهترین زمان سفر به استانبول {مناسبت‌ها} بر روی لینک کلیک کنید

تور یک روزه کویر مرنجاب

👈یکی از پرطرفدارترین تورهای یک روزه، تور یک روزه کویر مرنجاب است. این منطقه یکی از شهرستان‌های آران و بیدگل می‌باشد. پوشش جانوری و گیاهی این منطقه کویری دست نخورده است و در طول یک روز شما می‌توانید از طبیعت کویر لذت ببرید. حیواناتی مانند گربه شنی، آفتاب پرست، بزمجه شاهین و عقاب در کویر مرنجاب زیاد دیده می‌شود.

تور یک روزه تنگه‌دار

👈اگر نیاز به آن تفریح در مناطق جنگلی را دارید، تور یک روزه تنگه‌دار را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این تنگه در جنگل‌های نوشهر است و شما باید ابتدا از دست حرکت کنید و سپس به جنگل‌های انبوه برسید و وارد رودخانه شوید. در رودخانه هم باید بر خلاف جهت آب حرکت کنید. در مسیر طبیعت می‌توانید از صخره‌ها و طبیعت زیبا دیدن کنید. به دلیل وجود صخره‌های فراوان سفر به تنگه‌دار برای کودکان و افراد مسن را پیشنهاد نمی‌کنیم.

سفر به جنگل‌های راش

👈جنگل‌های راش از دیدنی‌ترین جنگل‌های استان مازندران هستند که بسیار زیبا و شبیه به جنگل آمازون می‌باشند. در این منطقه آلودگی آب و هوا وجود ندارد و فضای آن بسیار آرام است. این جنگل در منطقه سنگده قرار دارد و زندگی شهری در آن وجود ندارد. در تور یک روزه جنگل‌های راش شما می‌توانید از قله نرو نیز دیدن کنید و تماشای جنگل و مناظر زیبای سوادکوه نیز بسیار لذت بخش می‌باشد. دقت داشته باشید که بهترین زمان سفر به جنگل‌های راش بهار و پاییز می‌باشد.

مقصدهای پرطرفدار تور یک روزه کدامند؟

سفر به مرداب سراوان

👈مرداب سراوان از دیدنی‌ترین مناظر استان گیلان است که در میان جنگل‌های سرسبز و انبوه واقع شده است. روی مرداب به رنگ سبز درآمده و طبیعت بسیار بی نظیری را دارد. شما در تور یک روزه مرداب سراوان می‌توانید از طبیعت اطراف آن نیز دیدن کنید و سوار قایق نیز بشوید.

سفر با تور یک روزه فیلبند

👈 یکی از هیجان انگیز تورهای یک روزه، سفر به فیلبند است. فیلبند در شهر آمل قرار دارد. ابرها گاهی بسیار نزدیک به سطح زمین هستند که می‌توانید در میان آنها قدم بزنید. طبیعت فیلبند بسیار سرسبز و زیبا است و در زمستان و پاییز بسیار سرد می‌باشد. در سفر به فیلمبند می‌توانید به قله حصین بن با ارتفاع 3700 متری بروید. همچنین در آفرودهایی که که برپا می‌شود نیز می‌توانید شرکت کنید.

برای اطلاع از هزینه سفر به آنتالیا 1402 + چقدر پول ببریم؟ بر روی لینک کلیک کنید

تور یک روزه قلعه رودخان

👈قلعه رودخان در فومن واقع شده و این قلعه به منظور حفاظت از شهرها ساخته شده است. مدت زمان زیادی از ساخت این بنا وجود دارد. قلعه رودخان در فضای سرسبز فومن واقع شده و شما می‌توانید در قلعه رودخان از مناظر زیبای شهر دیدن کنید.

 تور یک روزه ماسوله

👈بدون شک ماسوله یکی از زیباترین شهرهای استان گیلان است که معماری خاصی در خانه‌های آن که به صورت پلکانی ساخته شده‌اند، بکار رفته است. از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آن می‌توان به دریاچه چشمه عاشق اشاره کرد که دیدن آن سفر شما را هیجان انگیز و دلپذیر خواهد کرد. در تور یک روزه ماسوله می‌توانید از دیدن خانه‌های پلکانی لذت ببرید.

تور یک روزه تهران

👈 تهران از مهمترین شهرهای ایران و پایتخت این کشور می‌باشد که در حال حاضر افراد زیادی به دلیل کمبود وقت تور یک روزه تهرانگردی را انتخاب می‌کنند. در این تور گردشگران می‌توانند از شهرهای اطراف و داخل تهران دیدن کنند. شما می‌توانید از مراکز شهر نیز در این سفر دیدن کنید. از مهمترین مکان‌های گردشگری تهران می‌توان به امامزاده صالح، کاخ سعدآباد، میدان توپخانه، بازار تهران یا خیابان سی تیر اشاره کرد.

تور یک روزه تهران

خلاصه مطالب

تور یک روزه مناسب گردشگرانی است که به دلیل نداشتن زمان کافی برای سفر به شهرهای مختلف یا هزینه‌های زیاد سفر، ترجیح می‌دهند در طول یک روز ز مکان‌های دیدنی بازدید کنند. علاوه بر این تور یک روزه دغدغه خرید بلیط هواپیما را ندارد و شما می‌توانید از صبح تا شب بهترین خاطره‌ها را برای خود ثبت کنید. برای سفر با تور بهتر است که با تورهایی همراه شوید که تورلیدرهای مجرب و حرفه‌ای داشته باشند و بتوانند همه جاذبه‌های گردشگری را به شما معرفی کنند. در این مقاله سعی کردیم به برخی از تورهای یک روزه پرطرفدار اشاره کنیم. چنانچه شما گردشگران عزیز نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این نوع تورها هستید، کافی است با همکاران ما در آژانس هواپیمایی زرافشان سیر تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را به شما ارائه دهند.

پیشنهاد ویژه: تور سرعین

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)