بهترین سوغات استانبول کدام است؟ همسفر با زرافشان سیر در استانبول!

سفر به کشور ترکیه و شهر زیبای استانبول یکی از خاطره انگیزترین سفرهایی است که می توانیم آن را تجربه کنیم. دیدن زیبایی های طبیعی و آثار باستانی و تاریخی، هر کدام لطف خودش را دارد. در کنار این موارد خرید کردن هم از استانبول به ویژه در زمان حراجی ها یکی از دلچسب ترین بخش های یک سفر خاطره انگیز به شمار می رود! در این میان خرید سوغاتی و هدیه دادن آن به عزیزان هم می تواند یکی از ماندگارترین لذت های سفر به شمار آید. البته که حتما قرار نیست برای دیگران سوغاتی بخریم! هر شخصی برای خودش هم می تواند یادگاری و سوغاتی از سفر خریداری کند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین های سوغات استانبول بیشتر آشنا سازیم. هرچند خودِ شما هم تا حدودی با این موارد آشنا هستید اما خالی از لطف نیست تا پایان با زرافشان سیر همراه و هم قدم شوید تا برایتان از دنیای سوغاتی های استانبول بیشتر بگوییم! به شما قول می دهیم از مواردی که در این لیست وجود دارد شگفت زده خواهید شد!

زرافشان سیر به عنوان یکی از بهترین های دنیای گردشگری و تورهای مسافرتی در هر قدم با شما همراه است تا سفری خاطره انگیز را در دفتر خاطرات زندگیتان ثبت کنید! برنامه ریزی سفر با ما، بستن چمدان ها با شما! با مجله زرافشان سیر همراه باشید !

بیشتر بخوانید: دیدنی های گرجستان

آشنایی با بهترین سوغات استانبول

آشنایی با بهترین سوغات استانبول

استانبول یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان است و سوغاتی های زیادی برای ارائه دارد. در اینجا لیستی از برخی از محبوب ترین سوغاتی های استانبول آورده شده است:

  • باقلوا: باقلوا یک شیرینی خوشمزه است که با لایه های نازک خمیر فیلو، آجیل و شربت تهیه می شود. باقلوا در انواع مختلفی وجود دارد، از جمله باقلوا با پسته، بادام و گردو.
  • راحت الحلقوم: راحت الحلقوم یک شیرینی چسبناک و نرم است که با نشاسته، شکر و آب تهیه می شود. لوکوم یا همان راحت الحلقوم در انواع مختلفی وجود دارد، از جمله راحت الحلقوم با عسل، آجیل و میوه.
  • چشم نظر: چشم نظر یک نماد محافظتی است که معمولاً به شکل چشم آبی است. چشم نظر در ترکیه بسیار محبوب است و به عنوان یک سوغاتی محبوب به فروش می رسد. شما هم می توانید به عنوان سوغات استانبول این مورد را در لیست خریدهای خود قرار بدهید.
  • سرامیک استانبولی: سرامیک استانبولی دارای طرح های زیبا و رنگارنگ است. سرامیک استانبولی در انواع مختلفی وجود دارد، از جمله بشقاب ها، فنجان ها و مجسمه ها. بیشتر این ظروف با دست نقاشی شده اند و این به ارزش و هنر آن اضافه می کند. هر چند زیبایی این ظروف در نزد هنرمندان و صنعتگران ایران زمین چندان به چشم نمی آید! اما در جای خود زیبا و چشم نواز هستند.
  • لباس های سنتی ترکیه: شاید در فیلم ها و سریال های قدیمی ترکیه لباس های دوره عثمانی را دیده باشید. اگر علاقمند به این استایل ها باشید می توانید خرید این دست از لباس ها را هم به عنوان یادگاری های استانبول در نظر داشته باشید.
  • ادویه جات : ادویه ها یکی از عناصر کلیدی در آشپزی ترکیه هستند. ادویه های ترکیه در انواع مختلفی وجود دارد، از جمله فلفل قرمز، فلفل سیاه، دارچین و زنجبیل. این مورد را هم به لیست سوغاتی های خود اضافه کنید!
  • چای: چای ترکیه بسیار معطر و خوشرنگ است. این چای برای آنان که عاشق این نوشیدنی هستند کی از بهترین سوغاتی ها خواهد بود.
  • قهوه: یکی از مهمترین های لیست سوغات استانبول، قهوه ترک است. این نوع از قهوه به صورت بسیار ریزی آسیاب شده است و معمولا آن را در قهوه جوش های مسی دم می کنند و در فنجان های کوچک می نوشند. این مدل قهوه معمولا بسیار غلیظ است از این رو در کنار آن یک لیوان آب هم سرو می شود. شما می توانید این قهوه را به عنوان یکی از یادگاری های خاص از استانبول خریداری کنید.
  • جواهرات: جواهرات ترکیه دارای طرح های زیبا و رنگارنگ هستند. و شاید برایتان جالب باشد بدانید که یکی از خاص ترین سوغاتی های استانبول، جواهرات به شمار می روند.
  • صنایع چرمی: ترکیه به تولید محصولات چرمی باکیفیت معروف است. از این رو می توانید به عنوان یکی از بهترین سوغات استانبول از صنایع چرمی خرید خود را انجام بدهید.
  • صنایع دستی: استانبول دارای صنایع دستی سنتی متعددی است، از جمله گلدوزی، بافندگی و سفالگری.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مراکز خرید دبی

بهترین مراکز خرید سوغات استانبول کدام است؟

بهترین مراکز خرید سوغات استانبول کدام است؟

استانبول دارای بسیاری از مراکز خرید سوغاتی است که می توانید از آنها بازدید کنید. برخی از بهترین مراکز برای خرید خرید سوغات استانبول عبارت است از:

  • بازار بزرگ استانبول: بازار بزرگ استانبول یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان است که دارای بیش از 4000 مغازه است. در این بازار می توانید انواع سوغاتی های ترکیه را پیدا کنید، از جمله باقلوا، راحت الحلقوم، چشم نظر، سرامیک استانبولی، لباس های سنتی ترکیه و عطر ادویه.
  • بازار ادویه استانبول: بازار ادویه استانبول یکی از محبوب ترین بازارهای استانبول است که دارای طیف گسترده ای از ادویه ها و سایر مواد غذایی است. در این بازار می توانید انواع ادویه های ترکیه را پیدا کنید، از جمله فلفل قرمز، فلفل سیاه، دارچین و زنجبیل. پس به خاطر داشته باشید که یکی از بهترین
  • بازار خیابان استقلال استانبول: بازار خیابان استقلال استانبول یک خیابان پیاده روی است که دارای انواع مغازه ها و رستوران ها است. در این خیابان می توانید انواع سوغاتی های ترکیه را پیدا کنید، از جمله لباس های سنتی ترکیه، جواهرات و محصولات چرمی.
  • مرکز خرید زورلو سنتر استانبول: مرکز خرید زورلو سنتر استانبول یکی از بزرگترین مراکز خرید استانبول است که دارای بیش از 200 فروشگاه است. در این مرکز خرید می توانید انواع سوغاتی های ترکیه را پیدا کنید، از جمله باقلوا، راحت الحلقوم، چشم نظر، سرامیک استانبولی و لباس های سنتی ترکیه.
  • مرکز خرید کانیون استانبول: مرکز خرید کانیون استانبول یکی از مدرن ترین مراکز خرید استانبول است که دارای بیش از 300 فروشگاه است. در این مرکز خرید می توانید انواع سوغاتی های ترکیه را پیدا کنید، از جمله باقلوا، راحت الحلقوم، چشم نظر، سرامیک استانبولی و لباس های سنتی ترکیه.

برای رزرو تور استانبول می توانید با کارشناسان زرافشان سیر در ارتباط باشید. همچنین برای رزرو تور آنتالیا تور گرجستان می توانید با زرافشان سیر همراه باشید.

 

5/5 - (2 امتیاز)