بسیاری از گردشگران این سؤال را دارند که بهترین زمان سفر به استانبول چه زمانی می‌باشد؟ یکی از مهمترین اطلاعاتی که باید قبل از مسافرت به شهرهای خارجی داشته باشید، آگاهی از زمان مناسب برای سفر است، چراکه با آگاهی از آن می‌توانید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید و هم از شرایط جوی مکان‌های دیدنی که قصد بازدید از آنها را دارید، آگاه شوید.

استانبول یکی از مهم‌ ترین مکان‌های گردشگری ترکیه به ویژه برای ایرانیان می‌باشد که با زیبایی منحصر به فردی که دارد، گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. علاوه بر این مراکز خرید استانبول برای توریست‌های خارجی برای خرید بسیار ارزان و مناسب هستند که در ایام خاصی از سال حراجی‌های زیادی را برگزار می‌کنند. از آنجا که انتخاب بهترین زمان سفر به ترکیه از جمله ایرانیان اهمیت ویژه‌ای دارد، در ادامه این مطلب با ما در آژانس گردشگری زرافشان باشید تا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

بهترین زمان سفر به ترکیه برای خرید اوایل ماه ژانویه می‎باشد که برابر با سردترین هوای سال است. تخفیف 50 درصدی تمامی فروشگاه‎‎‎ ها باعث شده تا مورد خوشایند مشتریان گرامی شود.   

انتخاب بهترین زمان سفر به استانبول

👈استانبول به عنوان پایتخت گردشگری کشور ترکیه می‌باشد و یکی از بهترین شهرهای دنیا است که محبوبیت بسیار زیادی بین گردشگران دارد. استانبول به دلیل زیبایی‌های طبیعی که دارد، بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند که تعطیلات خود را در این شهر سپری ‌کنند. اما بر اساس اهدافی که شما برای سفر خود دارید، انتخاب بهترین زمان مسافرت به استانبول اهمیت دارد تا بتوانید بهترین خاطرات را در این سفر رقم بزنید.

👈دلیل اینکه به شما توصیه می‌کنیم که بهترین زمان سفر به استانبول را انتخاب کنید، این است که بسیاری به دلیل تفریح یا کار وارد شهر استانبول می‌شوند. بنابراین با توجه به هدف سفر خود، در زمان‌های مختلف سال می‌توانید از امکانات متنوعی برخوردار شوید. اگر قصد خرید از استانبول را دارید، بهتر است در ماه‌هایی از سال اقدام به سفر کنید که اجناس بسیار ارزان هستند و یا حراجی‌های مختلف برگزار می‌شود اگر می‌خواهید از مکان‌ها و مراکز دیدنی این شهر دیدن کنید، باید زمان‌هایی را برای سفر انتخاب نمایید که از آب و هوای بسیار مناسبی برخوردار بوده یا جمعیت کمتری از بازدیدکنندگان در شهر هستند و ترافیک کمتری وجود دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین کشور برای خرید لباس

 انتخاب بهترین زمان سفر به استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول برای گردشگران ایرانی

👈یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین زمان سفر به شهر استانبول، در ارتباط با گردشگران این کشور می‌باشد. بسیاری از ایرانیان ترجیح می‌دهند که تعطیلات خود را در شهر استانبول باشند. اگر می‌خواهید از شهر استانبول در ماه‌های سرد سال مثلا ماه‎‌ دسامبر و ژانویه دیدن کنید، باید در نظر داشته باشید که تعداد حراج در فصل زمستان کمتر از فصول گرما می‌باشد، بنابراین قیمت تخفیف در مغازه‌ها خیلی کمتر است. از این رو بهترین زمان برای سفر به استانبول برای ایرانیان فصل بهار و تابستان می‌باشد و شما می‌توانید از مراکز تفریحی و مناطق گردشگری دیدن کرده و لذت ببرید و خاطره ای بیادماندنی را از سفر به استانبول ثبت کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع سفر به آنتالیا

 بهترین زمان سفر به استانبول برای گردشگران ایرانی

بهترین زمان سفر به استانبول در ارتباط با زمان برگزاری جشنواره‌ها

👈بسیاری از گردشگران فصل‌های متنوع و مختلفی را برای بازدید از استانبول انتخاب می‌کنند. اما اگر شما می‌خواهید از جشنواره‌های مختلف دیدن کنید، باید فصلی را انتخاب کنید که این دسته از فستیوال‌ها در آن برگزار می‌گردد. جشنواره‌هایی که در استانبول برگزار می‌شود شامل موارد زیر هستند:

 فستیوال جاز استانبولی

✔️ این فستیوال هر سال در اوایل ژوئیه برپا می‌شود و برنامه‌های متنوع موسیقی فولکلور، بلوز و جاز را دارد و و نوازندگان پرطرفدار دنیا نیز در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند.

جشنواره گل لاله در استانبول

✔️ یکی دیگر از فستیوال‌های شهر ترکیه است که معمولاً در ماه اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. این جشنواره در پارک معروف اِمیرگان و یازده پارک معروف استانبول برگزار می‌گردد. بنابراین شما آگه می‌خواهید بهترین وقت سفر به استانبول را متناسب با این جشنواره انتخاب کنید، فصل بهار بهترین زمان می‌باشد.

برای رزرو تور با ما تماس بگیرید

مشاوره رایگان

فستیوال مولانا و درویش‌های چرخان

✔️ این فستیوال یکی از مشهورترین جشنواره‌ها و فستیوال بزرگداشت مولانا شاعر پرآوزازه ایرانی است که هر سال بین ۱۰ تا ۱۷ دسامبر برگزار می‌شود.

جشنواره دوسالانه استانبول

✔️ این جشنواره از سال ۱۹۸۰ تا امروز هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و یکی از پربازدیدترین جشنواره‌های هنر مدرن در پایتخت فرهنگی اروپا می‌باشد که هدف از آن آن ایجاد فضای مناسب برای هنرمندان با فرهنگ‌های مختلف است و مخاطبان زیادی دارد. این جشنواره از اواسط زمستان شروع می‌شود و تا نوامبر ادامه دارد. بنابراین انتخاب اینکه بهترین زمان سفر به استانبول چه زمانی باشد، بستگی به هدف شما از سفر به این شهر دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل‌های استانبول برای سفر

 بهترین زمان سفر به استانبول در ارتباط با زمان برگزاری جشنواره‌ها

فستیوال فیلم در استانبول

✔️ این فستیوال به نوعی جشنواره فیلم است و یکی از بهترین رویدادهای این شهر برای علاقه‌مندان به سینما می‌باشد. این فستیوال هر سال در تاریخ ۱۶ تا فردا ۲۷ فروردین برگزار می‌شود و شما می‌توانید سفر خود را متناسب با این جشنواره برنامه‌ریزی کنید.

جشنواره موسیقی استانبولی

✔️ این مراسم یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های استانبول است که از ۲۱ خرداد می‌توانید از آن بازدید نمایید.

 فستیوال گل لاله استانبولی

✔️ یکی از زیباترین رویدادهای استانبول در ماه اردیبهشت است که می‌توانید از آن بازدید نمایید. این جشنواره یکی از هیجان‌انگیزترین رویدادها در استانبول است و تاریخ دقیق آن معمولاً قبل از برپایی آن مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: محبوب ترین کشور آسیایی برای مسافرین

بهترین زمان سفر به استانبول برای تجربه سفری ارزان

👈برای اینکه بتوانید تجربه سفر ارزانی به استانبول داشته باشد، می‌توانید از اوایل نوامبر تا اواسط دسامبر یا از اوایل ژانویه تا اواسط ماه مارس برای سفر به استانبول برنامه‌ریزی کنید، چرا که در این بازه زمانی بازدید از مراکز مختلف استانبول راحت‌تر خواهد بود و شما می‌توانید از قیمت مناسب و تخفیف‌های خوب برخوردار شوید. علاوه بر این تجربه نشان داده است که مراکز خرید در خلوت‌ترین زمان خود هستند و بازدید از سایر اماکن امکان پذیر خواهد بود. در این ماه‌ها قیمت اجناس و رزرو هتل‌های محل اقامت به شدت پایین می‌باشد.

بهترین زمان سفر به استانبول برای تجربه سفری ارزان

بهترین زمان سفر به استانبول از نظر آب و هوا

شهر زیبای استانبول هم همانند هر شهر دیگه ایی در سرتاسر دنیا در برخی از فصول به نسبت فصل های دیگر از نظر آب و هوا برای سفر مناسب تر است. استانبول در هر فصلی زیبائی های بی نظیر و منحصر به فرد خود را دارد اما در ادامه قراره در مورد هر فصل در استانبول به صورت خلاصه صحبت کنیم.

آب و هوای استانبول در فصل جذاب بهار

یکی از زیباترین شهر ها در بهار بدون شک شهر استانبول است. شهر استانبول در فصل بهار زیبائی هیجان انگیزی به خود می گیرد. طبق تجربه کارشناسان فروش تور استانبول در آژانس هواپیمائی زرافشان سیر بهترین فصل برای سفر به استانبول فصل بهار است و ما به شما توصیه می کنیم حتما در این فصل به استانبول سفر کنید.

آب و هوای استانبول در فصل تابستان

یکی از بهترین گزینه ها برای بهترین زمان سفر به استانبول فصل تابستان است. اگر حتی یک بار تجربه سفر به شهر استانبول را داشته باشید بدون شک به گوشتان خورده است که فصل تابستان شلوغ ترین و البته پر طرفدارترین فصل سفر به استانبول در بین طرفداران این مقصد هیجان انگیز است. فصل تابستان در استانبول از ژوئن تا آگوست می باشد. این شهر در این فصل به شدت درگیر گرما می شود پس اگر به گرما علاقه ایی ندارید سفر به استانبول در تابستان را به شما پیشنهاد نمی کنیم.

آب و هوای استانبول در فصل زیبای پائیز

اگر قصد سفر به استانبول را دارید و قصد دارید برای تور استانبول خودتان هزینه کمتری را پرداخت کنید پیشنهاد ما به شما سفر به استانبول در فصل پائیز است. در فصل پائیز قیمت تورهای استانبول ارزان تر از فصل بهار و تابستان می باشد و می توانید با هزینه کمتری به این شهر پرطرفدار سفر کنید.

آب و هوای استانبول در فصل سفید زمستان

اگر به دنبال تفریح در استانبول یا قدم زدن در خیابان ها و کوچه و پس کوچه های هیجان انگیز استانبول را دارید فصل زمستان بدترین انتخاب ممکن برای سفر به استانبول است.

نا گفته نماند که در این فصل بسیاری از مراکز خرید در استانبول اجناس خود را با تخفیف ویژه ایی ارائه می دهند که این موضوع می تواند برای عاشقان خرید جالب توجه و وسوسه انگیز باشد.

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی بهترین زمان سفر به استانبول پرداختیم. بسیاری از افراد قبل از اینکه تور استانبول خود را خریداری کنند، می‌خواهند بدانند که چه زمانی برای سفر به استانبول بهترین زمان می‌باشد تا بتوانند خاطرات به یادماندنی را ثبت کنند و هم بتوانند سفر ارزانی را تجربه نمایند. شما براساس فاکتورهای مختلفی باید بهترین زمان سفر به استانبول را انتخاب کنید، مثلاً بسیاری از افراد تنها برای بازدید از مکان‌های دیدنی استانبول وارد این شهر می‌شوند، بعضی‌ها نیز قصد سفر کاری دارند. 

در فصل های گرم تر هزینه سفر به استانبول نسبت به فصل های سردتر بالاتر است بنابراین شما می توانید در فصل های سرد تجربه ارزانترین سفر به استانبول را داشته باشید. اگر می خواهید تجربه ارزانترین سفر به استانبول را داشته باشید در ماه های سرد سال به استانبول سفر کنید. بر این اساس اگر قصد سیر و سیاحت در استانبول را دارید می توان گفت بهترین موقع سفر به استانبول فصل بهار و پاییز می باشد. آب و هوای استانبول در فصل های بهار و پاییز سرشار از هوای مطبوع و دلچسبی است.

بنابراین با توجه به هدف خود باید بهترین زمان سفر به ترکیه برای خرید را در نظر بگیرید. چنانچه نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط خرید تور استانبول و همچنین اطلاع از بهترین زمان سفر به این شهر هستید، می‌توانید با کارشناسان ما در آژانس مسافرتی زرافشان تماس بگیرید تا اطلاعات کامل را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

5/5 - (6 امتیاز)