راهنمای جامع دریافت ارز مسافرتی

ارز مسافرتی چیست؟ زمانی که تمام برنامه ریزی های خود را برای یک سفر خاطره انگیز به خارج از کشور انجام داده اید و تمام موارد را از جمله رزرو هتل، خرید تور و …را با دقت و وسواس کامل به انجام رسانده اید تنها 2 کار دیگر باقی مانده است تا بتوانید ماجراجویی خود را آغاز کنید! اول بستن چمدان ها و دوم دریافت ارز مسافرتی است! تا زمانی که قرار نباشد این ارز را تهیه کنید شاید دانستن آن برایتان چندان مهم نباشد اما اگر قصد سفر به خارج از کشور را داشته باشید بدون شک دریافت این ارز به یکی از مهمترین دغدغه های شما تبدیل خواهد شد. بهتر است قبل از مراجعه برای دریافت این کمک هزینه، این راهنمای جامع دریافت آن را به طور کامل مطالعه بفرمایید. آژانس زرافشان سیر به عنوان یکی از ارائه دهندگان ممتاز خدمات تورهای مسافرتی و تورهای لحظه آخری این نکات را برای شما یکجا فراهم آورده است تا بتوانید در کمترین زمان ممکن و با ارائه مدارک کامل به آسانی این ارز را دریافت نمایید. نکاتی که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت عبارتند از:

  • ارز مسافرتی چیست؟
  • مدارک لازم برای دریافت این ارز
  • آن را از کجا می توان تهیه نمود؟

با زرافشان سیر تا پایان همراه باشید.

ارز مسافرتی چیست؟ و  چرا باید آن را تهیه نمود؟

ارز مسافرتی چیست؟ و  چرا باید آن را تهیه نمود؟

این ارز در واقع کمک هزینه ای است که توسط سیستم بانکی کشور به مسافرانی که قصد خروج از کشور را دارند داده می شود. این ارز ارزان تر از ارز در بازار و صرافی است. از این رو با تهیه آن می توانید به صورت قابل ملاحظه ای در هزینه های سفر صرفه جویی کنید. تنها یک نکته در باره دریافت این ارز وجود دارد و آن اینکه این کمک هزینه تنها یک مرتبه در سال به هر شخص تعلق می گیرد. اما مدارک لازم را برای دریافت این ارز با دقت آماده کنید زیرا اگر مدارک ناقصی داشته باشند، با توجه به شلوغی ها و صف هایی که در اغلب موارد برای دریافت این ارز به وجود می آید، ممکن است نتوانید این ارز را تهیه کنید. مدارک لازم برای دریافت ارز مسافرتی را می توانید در بخش بعدی مطالعه فرمایید.

مدارک لازم برای دریافت ارز مسافرتی

مدارک لازم برای دریافت ارز مسافرتی چیست؟

اگر قصد دریافت این کمک هزینه مسافرتی را دارید این مدارک را آماده کنید و همه آن ها را در یک پوشه قرار بدهید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن به آنها دسترسی داشته باشید.

  • اصل گذرنامه به همراه یک نسخه از کپی گذرنامه را باید به همراه داشته باشید.
  • اگر قصد سفر به کشوری را دارید که نیازمند دریافت ویزا است، اصل مدرک ویزا و یک نسخه از کپی آن را باید به همراه داشته باشید.
  • مانند تمام کارهای بانکی، کارت ملی و یک نسخه از کپی آن را باید به همراه داشته باشید.
  • فرم تکمیل‌شده تقاضای ارز به صورت حضوری یا اینترنتی
  • بسیار مهم است که اصل بلیط هواپیما را برای دریافت ارز مسافرتی ارائه کنید. البته توجه داشته باشید که بلیط باید ممهور به مهر شرکت هواپیمایی مورد نظر باشد. یک نسخه کپی بلیط هم مورد نیاز می باشد.
  • اگر بلیط خود را به صورت اینترنتی خریداری کرده اید لازم است تا رسید خرید همراه با کد رهگیری و تاریخ و زمان بلیط و نام آژانس صادر کننده را هم برای دریافت ارز ارائه بدهید. یک نسخه کپی از این مدارک هم لازم است.
  • مبلغ ریالی معادل با ارز درخواستی به نرخ روز، به‌علاوه هزینه کارمزد بانک یا صرافی مورد نظر
  • رسید واریز مبلغ عوارض خروج از کشور
  • شماره موبایل در دسترس
  • شماره حساب بانکی معتبر به نام فرد درخواست‌کننده ارز

قبل از مراجعه برای دریافت کمک هزینه ارزی تمامی مدارک را یک بار دیگر کنترل کنید تا موردی از قلم نیفتاده باشد. زیرا در بسیاری از موارد زمان برای دریافت این امکان بسیار کوتاه است.

ارز مسافرتی را از کجا می توان تهیه کرد؟

ارز مسافرتی را از کجا می توان تهیه کرد؟

و حالا می رسیم به مهمترین بخش راهنمای جامع دریافت ارز برای مسافرت! برای تهیه این ارز دو روش وجود دارد که می توانید مناسب ترین را برای خودتان انتخاب کنید. این دو روش عبارتند از:

  • مراجعه حضوری
  • خرید اینترنتی

در ادامه به بررسی بیشتر هر یک از این دو روش می پردازیم.

  • مراجعه حضوری:

می توانید قبل از سفر، ارز مسافرتی را با مراجعه به یکی از شعب بانک های ملی، ملت، تجارت، سامان و پارسیان و همچنین صرافی های منتخب، دریافت کنید. توجه داشته باشید که پیش از مراجعه حضوری به بانک ها و یا صرافی های مجاز می بایست تا مدارک خود را در سامانه برخط بازار ارز ایران ثبت کنید. بعد از اینکه اطلاعات شما در سامانه تایید شد، لیستی از بانک ها و صرافی ها به شما نشان داده می شود. و شما انتخاب می کنید که اطلاعات شما به کدام شعبه بانک و یا صرافی ارسال شود. بعد از این مرحله یک هفته تا 10 روز فرصت دارید تا با مراجعه به صرافی و یا شعبه بانک مورد نظر، رسید حواله را دریافت کنید. این رسید را بعد از عبور از گیت نهایی در فرودگاه امام به باجه مشخصی که به این منظور در نظر گرفته شده است، ارائه می دهید و بعد از پرداخت مبلغ مورد نیاز می توانید ارز خود را دریافت کنید. اگر نتوانسته باشید که حواله ارز برای مسافرت را از قبل تهیه کنید می توانید از شعب بانک مستقر در فرودگاه هم این ارز را خریداری نمایید.

  • خرید به صورت اینترنتی

بهترین و سریعترین راه برای دریافت این ارز این روش می باشد. وارد سامانه برخط ارز مسافرتی بشوید و سپس مراحل خواسته شده را برای دریافت حواله به انجام برسانید.

زرافشان سیر

ارتباط با کارشناسان زرافشان سیر

اگر چنانچه قصد سفر به خارج از کشور را دارد و به دنبال دریافت ارز مسافرتی هستید، در هر مرحله از کار که با مشکل مواجه شدید تنها کافی است تا با کارشناسان زرافشان سیر تماس بگیرید!

آژانس مسافرتی زرافشان سیر که اغلب افراد آن را با نام اختصاری زرتور به خاطر می سپارند، علاوه بر اینکه ارائه دهنده بهترین تورهای مسافرتی از جمله تور استانبول، تور آنتالیا، تور ارمنستان و … می باشد، ارائه تورهای لحظه آخری و قیمت مناسب را هم در دستور کار خود دارد. در کنار این موارد اطلاعات لازم در زمینه دریافت ارز مسافرتی و همچنین رزرو بلیط هواپیما در تمام ایرلاین های معتبر جهان و خدمات رزرو هتل را هم ارائه می دهد. برای دریافت این خدمات تنها کافی است با زرافشان سیر تماس بگیرید! مشاوران زرتور مشتاقانه به شما پاسخ خواهند داد.

امتیاز شما به این مطلب