تفریحات مجردی ارمنستان! اگر قصد سفر مجردی را دارید و به دنبال ماجراجویی، دیدن مناظر فرهنگی جدید و اتفاقات خیره کننده هستید، ارمنستان می تواند یک مقصد ایده آل برای شما باشد.

سفر مجردی با تور ارمنستان تجربه ای دلپذیر و نشاط آور، پر از لحظات شاد با مردم محلی است. شما می توانید به عنوان یک مسافر مجرد در ارمنستان کارهای زیادی انجام دهید. همچنین، می ‌توانید برای کشف گنجینه‌ های فرهنگی این کشور، بازدید از مکان ‌های مذهبی، قلعه‌ ها، صومعه ‌های قدیمی و کلیساها، یا پیاده روی در کوه‌ ها، به یک تور گروهی بپیوندید. تا انتهای این مقاله با زرافشان سیر همراه باشید.

تفریحات مجردی ارمنستان مخصوص ایرانی ها

اگر می ‌خواهید پایتخت ایروان را با یکی از افراد محلی کاوش کنید، می‌ توانید با یک راهنمای تور محلی به تورهای پیاده‌ روی در مناطق تاریخی ایروان بپیوندید و خیابان‌ های باریک و گوشه‌ های دنج محله فردوس را کشف کنید یا یک فنجان قهوه بخورید و عصرها از فواره های آوازخوان در میدان جمهوری لذت ببرید.

اگر بیشتر به آرامش و خلوت علاقه دارید، می توانید به کارگاه های محلی مانند سفال سازی، نقاشی و صابون سازی بپیوندید. همچنین می توانید در مستر کلاس های غذایی مانند پخت لواش، تولما، هریسا، آریستا سازی و بسیاری از تجربیات منحصر به فرد و محلی دیگر شرکت کنید. خوشبختانه چنین کارگاه هایی در ایروان و مناطق اطراف آن موجود است که می توان آنها را با گشت و گذار ترکیب کرد. همانطور که می بینید تفریحات مجردی ارمنستان کم نیستند!

ارمنستان یک مقصد امن برای تفریحات مجردی است. با نرخ جرم و جنایت پایین و مردم محلی مهربانی که خوشحال هستند به شما کمک کنند، شما همیشه در هر زمان از روز هر کجا که بروید، چه پایتخت ایروان یا سایر مناطق، احساس امنیت و آرامش خواهید داشت.

مخصوصا وقتی صحبت از کمک به دیگران به خصوص زنان می شود، مردم محلی بسیار محترمانه و دوستانه رفتار می کنند. پس از این کشور نهایت لذت را ببرید و در امنیت کامل به فکر لذت بردن از تفریحات مجردی ارمنستان باشید.

در اینجا چندتا از تفریحات مجردی ارمنستان را برای شما نام می بریم. بدون شک، این لیست طولانی است و می تواند انتخاب های زیادی را پیش روی شما بگذارد.

بیشتر بخوانید: چطور زمینی به ارمنستان برویم

غذاهای ارمنستان

از غذاهای لذیذ محلی لذت ببرید

از جمله تفریحات مجردی ارمنستان این است که به کافه “صلیب وحدت در اچمیادزین” سر بزنید. اینجا یک کافه اجتماعی است که در آن کودکان می ‌توانند به صورت رایگان در کلاس ‌های هنری شرکت کنند و افراد دارای معلولیت برای کسب درآمد در آنجا کار کنند. اینجا همچنین دارای یک رستوران است که غذاهای محلی عالی مانند موراش (مرغ رنده شده مخلوط با نخود سبز) و کیفتا (گوشت سوسیس دست ساز، غلات و قارچ سرخ شده) را ارائه می دهد. ارمنی ‌ها عاشق خوردن نان لواش هستند که برای ما ایرانی ها بسیار آشناست. معمولا زنان محلی لواش را به صورت فله ای می پزند و سپس آن را ذخیره می کنند تا برای چند ماه آینده به آرامی بخورند. ارمنی ها حتما در کنار غذاهای خود از نان استفاده می کنند؛ حتی در کنار برنج. تفاوت بین روش پخت نان ارمنی ها با سایر کشورها در تنور است که به جای اینکه روی زمین باشد، مانند آسیای مرکزی یا ایران، در زیر زمین قرار دارد.

قهوه معروف ارمنی

قهوه معروف ارمنی را بنوشید

تفاوت قهوه ارمنستان با قهوه های دیگر در روش تهیه آن است. برای ارمنی‌ها، معمولا دانه‌های قهوه را خرد می‌کنند، به آن آب اضافه می‌کنند و سپس آن را در یک قهوه‌ دان مخصوص ارمنی گرم می‌کنند، جایی دهانه آن، باریک‌ تر است. هنگامی که مخلوط قهوه شروع به بخار شدن و کف کرد، برای نوشیدن آماده است!

بیشتر بخوانید: دیدنی های ارمنستان

در انتها می توانید از فال قهوه ای که پیشگویان ارمنی برای تان می گیرند، آینده خود را بشنوید!

شهر صورتی

ایروان،شهر صورتیارمنستان را کاوش کنید

هنگامی که به ایروان قدم می گذارید، از معماری زیبای آن که همان ساختمان های سنگ های آتشفشانی با سایه های مختلف صورتی است، شگفت زده خواهید شد! به این ترتیب ایروان را به نام “شهر صورتی” یا گاهی اوقات به عنوان شهر سنگ ها نیز می شناسند. ایروان شهری بسیار توسعه یافته با معماری مدرن، مراکز فرهنگی (خانه اپرا)، موزه ها و بناهای تاریخی است. برخی از این نقاط برجسته عبارتند از میدان جمهوری، یادبود نسل کشی، بنای یادبود مادر ارمنستان، بازار هنر Vernissage. مطمئنا قسمت بزرگی از عشق و حال در ارمنستان، به ایروان ختم می شود.

بیشتر بخوانید: بلک فرایدی استانبول چه تاریخی است؟

معبد گارنی

از تنها معبد بت پرست باقی مانده معبد گارنی دیدن کنید

زمانی که مسیحیت به ارمنستان معرفی شد، تمام معابد بت پرستان ویران شدند و کلیساها جایگزین آن شدند، به جز این معبد خاص گارنی که ظاهرا بیش از آن زیبا بود که تخریب شود. از این رو تصمیم گرفتند برای این معبد استثنا قائل شوند و به جای تخریب آن، کلیسای خود را درست در کنار آن بنا کردند و مطمئن شدند که بلندتر و بزرگتر از معبد گارنی باشد.

دریاچه سوان

از منظره باشکوه دریاچه سوان و اطراف آن لذت ببرید

از دیگر تفریحات مجردی ارمنستان  بازدید از دریاچه سوان است. کلمه “se” در زبان ارمنی به معنی سیاه است (اشاره به کانی های سیاه رنگ) و “وان” به معنای دریاچه است. بنابراین، “سوان” به معنای دریاچه سیاه است. این دریاچه بزرگ، حدودا 5 درصد کل ارمنستان را در بر می گیرد و مهمترین دریاچه برای مردم ارمنستان به شمار می رود. این دریاچه همچنین دومین دریاچه بزرگ آب شیرین با ارتفاع بالا در جهان است که در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا قرار دارد. متأسفانه در دوره اتحاد جماهیر شوروی سابق، روس ها تصمیم گرفتند سطح دریاچه را حدود 20 متر پایین بیاورند تا استفاده از آب برای آبیاری و برق آبی را افزایش دهند. دولت ارمنستان در سال 2004 برای نجات دریاچه از سرنوشتی مشابه دریاچه آرال که به سرعت ناپدید می‌شود، تونلی ایجاد کرد تا آب را به دریاچه سوان برگرداند و از آن زمان، سطح آب در 20 متر پایین‌ تر از سطح اولیه خود تثبیت شده است.

گورستان نوراتوس

از خاچکارهای زیبا در گورستان نوراتوس شگفت زده شوید

گورستان نوراتوس به دلیل مجموعه ای از بیش از 1000 خاچکار (سنگ صلیب) که به زیبایی حفظ شده است، مشهور است که برخی از آنها حکاکی های بسیار جالب و منحصر به فردی بر روی آن دارند.

ساغکادوز

در سرزمین عجایب زمستانی زیبای ساغکادوز اسکی کنید

می توانید اسکی یا اسنوبرد را در اینجا در ساغکادوز کرایه کنید، جایی که یک تله اسکی شما را به ایستگاه های مختلف می برد. کرایه تجهیزات اسکی برای کل روز در اینجا بسایر ارزان است و شما می توانید یکی از مهیج ترین تفریحات مجردی ارمنستان را در اینجا تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل آنتالیا برای ماه عسل

کلام آخر

گفته می شود که ارمنستان اولین کشوری است که در سال 301 پس از میلاد مسیح (بیش از 1700 سال پیش) مسیحیت را به عنوان دین رسمی خود پذیرفته است. بسیاری از این کلیساهای ساخته شده در آن زمان بازسازی شده ‌اند و امروزه می‌ توانید از مکان ‌های این صومعه ‌های هزاره قدیمی دیدن کنید. شما می توانید حجم عظیم تاریخ غنی این کلیساها را تصور کنید که قدمت آن به گذشته باز می گردد و مطمئنا برای همه گردشگران چشم نواز است. همچنین، رفتن به کافه ها، رستوران های محلی، معاشرت با مردمان محلی و پساده روی در جای جای شهر ایروان که مملو از بناهای تاریخی است، از جمله تفریحات مجردی است که می توانید در ارمنستان تجربه کنید. برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در ارمنستان می توانید از سایت و کارشناسان آژانس زرافشان سیر کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)